LES OMBRES DEL MANDAT MUNICIPAL DE CIU
Colau comunicarà al fiscal si troba més anomalies a BCN Regional
L'ajuntament n'investigarà els contractes i els sobrecostos
El nou equip de govern de l'Ajuntament de Barcelona, dirigit per Adau Colau, s'ha compromès a comunicar a la Fiscalia de Barcelona les irregularitats que trobin en les adjudicacions realitzades per l'agència pública Barcelona Regional (BR) i el que fins fa poc era el seu director general, Willy Müller, segons fonts municipals. Ben aviat, l'alcaldia firmarà el decret pel qual s'obre un expedient d'informació interna que tindrà com a objectiu aclarir si s'ha produït o no tracte de favor en la concessió d'adjudicacions.
El consistori va anunciar que obriria aquesta investigació després que EL PERIÓDICO publiqués que Willy Müller va adjudicar dos contractes per un import de 22.500 euros a Antonio Herrero Bergés. Tots dos havien sigut socis en dues companyies extingides. El primer contracte data de l'octubre del 2012 i va ser per un import de 4.500 euros. Era un estudi sobre l'adequació d'usos del Port Olímpic de Barcelona. La segona adjudicació corresponia a l'emplaçament d'una exposició i la quantia era de 18.000 euros, el límit per no haver de fer concurs públic.
La Fiscalia de Barcelona té oberta una investigació sobre aquestes dues adjudicacions, encara que no descarta, si li arriba informació nova sobre altres presumptes irregularitats, ampliar les indagacions. El fiscal Emilio Sánchez Ulled ha recopilat els expedients d'adjudicació de BR a les empreses d'Herrero Bergés. Per ara, només pot investigar aquestes dues adjudicacions ja que no té elements nous sobre altres irregularitats.
Notícies relacionadesL'EXPOSICIÓ / No obstant, les investigacions de l'Ajuntament de Bar-celona, segons ha anunciat el mateix consistori, no es limitaran a les adjudicacions realitzades a l'exsoci de Willy Müller. També pretén investigar el sobrecost de l'exposició al Morrot sobre el port i la façana litoral que va organitzar BR en vigílies de les eleccions del maig. L'exposició, inicialment valorada en 350.000 euros, en va acabar costant 518.818, un 50% més del que va declarar al seu dia Müller.
Així mateix, l'entitat va contractar Pere Pujol Ferrusola, el quart fill de l'expresident Jordi Pujol, 10 mesos després que Xavier Trias (CiU) guanyés l'alcaldia de Barcelona, com va informar ahir aquest diari.
- MAMARAZZIS Pep Guardiola i Cristina Serra se separen després de 30 anys junts
- Fiscalitat Novetats en la Renda 2025: nou límit per fer la declaració
- Després de passar per l’uci Àngel Llàcer actualitza el seu estat de salut: «Torno a estar de baixa»
- Marc Márquez impressiona Ducati
- Alerta meteorològica El Meteocat encén avisos taronja i grocs per fred
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- El destí de la legislatura El Govern dona un cop de porta a la tramitació de la qüestió de confiança a Sánchez que reclama Puigdemont
- Negociacions dels comptes El Goven treu pit d’estar complint els acords amb ERC tot i que no hi hagi pressupostos el 2025
- Infeccions respiratòries La grip a Catalunya augmenta un 50% en una setmana, però la taxa vacunal és quatre punts menor que el 2021
- 6.300 milions captats en una dècada La Barcelona metropolitana es reafirma com a ‘hub’ europeu d’atracció d’inversions tecnològiques