sarrià-sant gervasi

El col·legi St. Peter's crea beques gratuïtes en el seu 50è aniversari

La primera edició de les ajudes homenatja la periodista Tatiana Sisquella

Alumnes de l’St. Peter’s posen amb l’exalumna Abigail Sisquella.

Alumnes de l’St. Peter’s posen amb l’exalumna Abigail Sisquella. / joan puig

2
Es llegeix en minuts
LUIS BENAVIDES / BARCELONA

Estudiar en un col·legi privat i exclusiu com el St. Peter's School (Eduard Toldrà, 18), al barri de Pedralbes, ara també és a l'abast de les famílies amb menys recursos econòmics gràcies a les Beques a l'Excel·lència que s'acaben d'impulsar, les primeres que convoca aquesta exclusiva escola en els seus 50 anys d'història.

«Volem trencar amb determinats estereotips i, sobretot, obrir-nos a la ciutat», explica Anna Matas, cap d'admissions del centre, que deixa en un segon terme les notes de l'expedient. «L'excel·lència no es pot mesurar amb unes notes. Per optar a les beques, els candidats han de demostrar moltes ganes d'aprendre i tenir una ment oberta», afegeix Matas.

DEU CANDIDATS / La primera edició de les beques del St. Peter's School porta el nom de l'exalumna i periodista Tatiana Sisquella, que va morir l'any passat a l'edat de 35 anys. «En aquesta escola s'ho va passar molt bé i va descobrir la seva passió per la comunicació. Era una nena amb moltes inquietuds, i aquí no s'hi avorria mai. Feia teatre i presentava el canal de televisió», diu la seva germana Abigail Sisquella, també exalumna.

L'escola ha rebut 10 candidatures i només dues beques per cursar batxillerat. «Hem rebut unes candidatures molt especials, amb nois que coneixen el St. Peter's i en volen formar part», explica orgullós Joan Rovira Sanz, cap de batxillerat de l'escola i membre del comitè de selecció de les beques.

Notícies relacionades

L'escola es vol obrir, però no créixer. «Un dels secrets de l'èxit del St. Peter's School és la seva mida. És una escola molt familiar, amb un màxim de 20 alumnes per classe. Quan vam inaugurar el nou edifici per a secundària alguns van pensar que buscàvem més matriculacions. En realitat, només volíem millorar les instal·lacions», afegeix.

MÉS DE 30 NACIONALITATS / El col·legi acull actualment 630 alumnes de més de 30 nacionalitats. Des dels 18 mesos fins als 6 anys, l'anglès és l'única llengua. A partir de llavors, els alumnes estudien també en català i castellà. «Ara és obvi que els nens necessiten dominar diferents idiomes, però quan es va fundar el St. Peter's School, el 1964, les llengües estrangeres no tenien gaire presència a les escoles d'aquest país, i encara menys l'anglès. Semblava més important el francès, per allò de la proximitat», explica Josep Maria Ginjaume, fill d'un dels tres fundadors i actual codirector de l'escola. H