OCI. EL MUSEU DE L'ERÒTICA

Viatge sense tabús al món del sexe

L'art prohibit del Japó, els vídeos privats d'Alfons XIII, una col·lecció de fal·lus, la sala vermella del sado, els rècords sexuals més sorprenents... Un viatge al món de l'erotisme per oblidar el rigor de la Setmana Santa.

El Museu de l’Eròtica de Barcelona rep cada any més de 60.000 visitants. / ATLAS

2
Es llegeix en minuts
BLANCA ESPACIO / BARCELONA

El Museu de l'Eròtica (MEB) és un espai curiós, més conegut per turistes que per autòctons. Un petit centre dedicat a l'erotisme que vol mostrar com han evolucionat el sexe i el desig des dels inicis de la civilització fins als nostres dies. Una proposta lúdica per posar fi als rigors de Setmana Santa.

Es va inaugurar el 1997 en plena Rambla, davant del mercat de la Boqueria, un reclam per als milers de viatgers que passen cada dia per la zona. Les xifres ho avalen. Encara que sigui una entitat privada i petita, cada any rep més de 60.000 visitants. Un èxit que respon a l'emplaçament, a la seva inclusió en les rutes turístiques dels principals operadors i a la promesa d'una activitat excitant i divertida.

Una vegada conquistat el públic forà, el museu vol seduir els barcelonins amb rutes per la ciutat, nits de teatre (vegeu informació inferior) i exposicions temporals, com la que ocupa actualment una de les seves sales, una petita però interessant proposta que lliga erotisme i olfacte a través de 18 copes impregnades amb 18 fragàncies.

El centre es divideix en diverses sales i espais, tots a la mateixa planta de l'edifici, que busquen oferir una continuïtat històrica i cronològica de la col·lecció, integrada per més de 800 objectes, moltes d'elles peces originals, altres només reproduccions.

LA RUTA / L'itinerari permet veure llànties d'oli romanes amb relleus eròtics, reproduccions de frescos de Pompeia, estampes shunga japoneses amb escenes de sexe explícit, escultures que representen postures del Kama Sutra hindú, una col·lecció de fal·lus de Tailàndia i Bali, gravats i màscares africanes, postals franceses i fotos de spanking del segle XIX, zones dedicades a Picasso, a Dalí i a la cultura pin-up.

Notícies relacionades

La ruta té altres parades: una col·lecció de vibradors elèctrics des del 1910, el primer número de la revista Playboy (1953) amb aquell famós nu de Marilyn Monroe, un racó ocupat per obres d'art homosexual, una sala dedicada al fetitxisme i al sadomasoquisme, un jardí eròtic, un espai destinat a donar a conèixer els rècords sexuals més sorprenents de la història.

Una de les curiositats amb més morbo del museu es troba en una saleta on es projecta El confesor, El consultorio de señoras El ministro, tres curts encarregats per Alfons XIII que es van rodar als anys 20 al Raval. El rei en tenia més, però el règim franquista els va destruir.