A PARTIR D'AQUEST DIVENDRES
Les festes de Santa Eulàlia transformaran Barcelona amb un festival de llum
El barri Gòtic serà l'epicentre de les celebracions
Barcelona celebrarà les festes de Santa Eulàlia amb una gran varietat d'activitats, entre les quals destaca un festival lumínic que transformarà edificis i patis de la ciutat, que convertirà en l'escenari d'un espectacle innovador, els dies 7, 8, 9 i 12 de febrer.
Al llarg de la Festa Major d'hivern, Barcelona s'omplirà de gegants, capgrossos, aplecs sardanistes, diables, festes de foc i una moixiganga, unes demostracions de cultura popular que s'uniran a l'avantguardista espectacle lumínic i als actes de commemoració del Tricentenari del 1714 per completar l'ampli ventall d'activitats.
L'eix central de les festes serà el festival lumínic que conferirà màgia i poesia a diferents espais de la ciutat, com patis, edificis o carrers del barri Gòtic, un recorregut que es podrà fer a peu i que enllaçarà amb un itinerari, també lumínic, per camins i edificis del parc de la Ciutadella.
Notícies relacionadesEls encarregats de transformar aquests espais han estat alumnes de diferents centres docents dedicats al disseny, l'arquitectura o l'interiorisme, que han convertit diferents patis de Ciutat Vella --entre els quals hi ha el de l'Ateneu de Barcelona, l'Antic Teatre i el pati del Museu Picasso-- en jardins subaquàtics, edificis medievals o paisatges crepusculars.
Una altra de les activitats estrella de les festes és la cercavila, que tindrà lloc el 7 de febrer i en què s'encendran 1.500 espelmes que recrearan el logotip dels actes de celebració del Tricentenari dels fets del 1714, a més de l'encesa de 300 flames que il·luminaran la plaça del Born.
- Tour Europa Pitbull a Madrid i Barcelona 2026: dates, preus i prevenda d'entrades
- El dimarts 24 de març 19 El Periódico et convida a participar en un nou #afterwork amb Javier Segura Zariquiey
- Combustibles Preu de la gasolina i el dièsel avui, 12 de març, a Espanya per la Guerra de l’Iran: els carburants continuen pujant
- Per la crisi ferroviària El servei de Rodalies continuarà sent gratis fins a finals de març
- Passa al sector privat L’excap dels Mossos d’Esquadra Eduard Sallent dirigirà projectes de gestió de crisi a SIMA Consulting
