Novetat tecnològica A la via pública
La zona blava via mòbil s'estrena amb unes 1.400 altes en el servei
Més de 5.400 usuaris van descarregar l'aplicació abans que fos operativa
El geolocalitzador de l'apparkB no exigeix ser realment al costat del vehicle

Un conductor utilitza la nova forma de pagament de la zona blava a través del mòbil, ahir, al Guinardó. /
Barcelona va estrenar ahir el pagament de la zona blava i la verda per a no residents a través del telèfon mòbil sense contratemps (un èxit en el part no sempre segur si es tracta d'informàtica) i amb unes primeres xifres d'usuaris que indiquen que el recel mediterrani a pagar a través del telèfon (pràctica molt comuna als països nòrdics) pot ser que estigui a punt de superar-se. Entre diumenge i dilluns es van donar d'alta en el servei 1.408 persones, segons fonts de l'Ajuntament de Barcelona. Era la xifra a dos quarts de sis de la tarda. El nombre de tiquets electrònics expedits era encara molt testimonial, tot just uns 200. L'arrencada en l'ús s'ha ajustat al que estava previst.
L'únic ensurt menor que van tenir els responsables de l'Ajuntament de Barcelona encarregats del projecte va ser que dissabte passat l'aplicació ja estava disponible per als telèfons mòbils que operen amb sistemes Android i IOS des del 29 d'agost passat. Podia descarregar-se el programa, i de fet més de 5.400 persones ho van fer, però encara no era possible donar-se d'alta en el servei perquè la data oficial de posada en funcionament era l'1 de setembre. Això va donar peu que alguns usuaris interpretessin que l'aplicació no responia. No era així. Una vegada oberta la porta perquè els usuaris s'hi donessin d'alta (el procés per fer-ho dura menys de cinc minuts), el servei de l'apparkB (nom comercial del producte, de descàrrega gratuïta) ja funcionava sense contratemps.
Ahir, així, va ser un dia d'exploració per als nous usuaris. Una de les sorpreses és que l'aplicació permet renovar el tiquet d'aparcament sense necessitat d'anar realment fins al cotxe si aquest està estacionat en un radi de menys de 100 metres. L'aplicació utilitza el sistema de geolocalització del telèfon mòbil. És a dir, informa l'ordinador central sobre on està estacionat el vehicle i així l'hi transmet a l'ordinador portàtil que porten a la mà els vigilants de la zona blava, que quan troben un vehicle que està estacionat sense tiquet de paper han de comprovar a través de la matrícula si té permís telefònic per aparcar. La sorpresa és que s'ha renunciat a la precisió màxima del geolocalitzador i quan a través del telèfon l'usuari obté el seu tiquet electrònic ho fa per a una àrea equivalent a una illa de l'Eixample. Amb el sistema convencional, encara que l'ordenança no ho permet, els conductors treuen un nou tiquet quan esgoten el temps màxim d'estacionament. Amb l'apparkB, sempre que el cotxe estigui a prop de l'oficina o del domicili, ja no caldrà fer aquest viatge.
- Va visitar Salamanca, Valladolid, Lleó i Galícia L’estiu del Papa per Espanya a bord d’una furgoneta: així va recórrer Prevost Espanya amb una tenda de campanya
- Oriol Pujol inicia un nou projecte empresarial
- Protecció al consumidor El Govern espanyol endureix l’atac contra les conegudes com a trucades ‘spam’
- Apunt ‘Ajo y agua’
- Urbanisme L’avinguda de Roma renaixerà el 2027 com a bulevard per passejar