El 'Financial Times' descobreix la tradició del vermut a Barcelona

El diari britànic va publicar un extens reportatge sobre el costum de prendre aquesta tradicional beguda a la capital catalana

1
Es llegeix en minuts

Dissabte passat, 17 d'agost, el diari internacional 'Financial Times' sorprenia els seus lectors estivals amb un extensreportatge sobre el costum de prendrevermuta Barcelona i com la tradicional beguda està gaudint actualment d'una gran popularitat a la ciutat.

La versió de cap de setmana del rotatiu britànic titulava 'The spirit of Catalonia' (El licor de Catalunya) un documentat reportatge amb declaracions del xefAlbert Adrià i de membres de les joves generacions de tradicionalscasesvermuteres catalanes com David Tapias de Ca L'Espinaler de Vilassar i Miquel Àngel Vaquer de Casa Mariol.

Notícies relacionades

Les conegudestavernes que el diari ressenya i anima els seus lectors a visitar per endinsar-se en la tradició catalana de "fer el vermut" són Casa Mariol (Rosselló, 442), Bodega 1900 (Tamarit, 91), Quimet & Quimet (Poeta Cabanyes, 25), El Xampanyet (Montcada, 22), Bodega Marin (Milà i Fontanals, 72), Morro Fi (Consell de Cent, 171) a Barcelona i la Taverna L'Espinaler (Camí Ral, 1)  a Vilassar de Mar.

El reportatge, escrit pel periodista britànic establert a EspanyaPaul Richardson, parla de com el celler de Batea,Casa Mariol, ha contribuït que el vermut hagi perdut "la imatge rància" gràcies al disseny "molt barceloní" de l'ampolla, als "acurats" aperitius al bar de vins dels Mariol al barri de la Sagrada Família o haver introduït el vermut en el festival de música electrònica Sónar.