Editorials

La Sagrera marca el seu rumb

1
Es llegeix en minuts

El projecte estratègic de l'estació intermodal de La Sagrera ha aconseguit desencallar-se gràcies a una gran dosi de realisme. Amb la intenció de posar en servei la infraestructura com més aviat millor i, per tant, de facilitar la connexió amb França en alta velocitat, s'ha acordat un projecte viable econòmicament i recolzat en la participació privada. Mantenir els peus a terra pot, d'aquesta manera, garantir la culminació del projecte nascut en l'última època del govern municipal socialista.

L'adequació del pressupost, amb un cost màxim de 650 milions d'euros, no representa la renúncia a la qualitat o les prestacions necessàries per edificar una estació de referència que, a més a més, projectarà millores substancials, incloses les urbanístiques, en el seu entorn. En canvi, presentar definitivament l'ajust de la partida donarà vida a les obres en curs que es desenvolupaven a baix ritme per la incertesa. La incorporació del capital privat, en una sinergia que hauria de repetir-se més sovint, ofereix també tranquil·litat pel que fa al ritme d'execució de l'obra, de tal manera que el termini del 2016 donat per a l'entrega adquireix més aspecte de realitat. El realisme, amanit amb bona sintonia entre la ministra Pastor i el conseller Vila, ha propiciat aquest acord, com ho ha fet també en tres ocasions més anteriorment. La macroestació barcelonina donarà uns rèdits que no només revertiran en Barcelona, que ara espera els accessos al port.