El carril bus-VAO serà només d'entrada a Barcelona, excepte divendres a la tarda, des d'aquest dilluns
Els cotxes que l'utilitzin hauran de portar un mínim de dues persones, en lloc de tres com fins ara

Un cotxe i una moto, camí de Barcelona pel carril bus-VAO de la C-58, a primera hora d’aquest dilluns. /
El carril Bus-VAO serà només d'entrada a Barcelona, excepte els divendres a la tarda, en què s'utilitzarà de sortida, des d'aquest dilluns 18 de març. A més, es permetrà que hi circulin vehicles amb només dos ocupants, en lloc d'un mínim de tres, com fins ara.
El conseller de Territori, Santi Vila, que s'ha reunit aquest divendres a Lleida amb els presidents dels consells comarcals, ha explicat en aquest sentit que analitzen el funcionament d'aquest carril que comunica Barcelona amb el Vallès des de la constitució del nou Govern, ja que "necessitava una revisió urgent per comprovar si servia per al que s'havia concebut". "Hem arribat a la conclusió que no, per això a partir de dilluns implantarem noves mesures que li donin més rendibilitat", ha dit.
D'aquesta manera, el carril serà només d'entrada a Barcelona a partir de dilluns, ja que s'ha comprovat que els fluxos més tensionats són els d'accés a la ciutat.
Això serà així durant tota la setmana, excepte els divendres a la tarda, quan els fluxos són, sobretot, de sortida de Barcelona cap a les comarques de nord i centre de Catalunya. Així mateix, l'altra decisió que ha pres el Govern és permetre que en els cotxes que usen aquest carril només hi vagin dues persones, el conductor i un altre acompanyant, mentre que fins ara havien d'anar en el vehicle un mínim de tres ocupants.
"Estem convençuts que, amb aquesta revisió, hi pot haver una reducció de més del 12% del consum energètic, fet que suposa un impacte ambiental positiu, i un 30% de reducció de les emissions, ja que el trànsit serà més fluid, amb menys frenades, accelerades, desgast i combustió", ha assenyalat Vila.
En aquest sentit, ha afegit que les mesures que es posen en marxa dilluns s'han pres "des del realisme, ja que no revisen el model del tot, però sí que l'avaluen i l'ajusten a la realitat dels fets".
Notícies relacionades"Ens hem d'acostumar a revisar actuacions. Una cosa és la filosofia de gestionar la mobilitat amb eficiència i sostenibilitat, disminuint al màxim l'impacte ambiental de l'ús del vehicle i afavorint la mobilitat, però saltava a la vista que aquesta decisió s'havia de revisar perquè no podia ser que hi hagués les congestions que veiem i que tinguem un carril mort de fàstic", ha dit el conseller.
La construcció del carril bus-VAO de la C-58 va costar 80 milions d'euros, cofinançats per la Unió Europea.
- Educació De Palma a Barcelona amb un 13,68 a la selectivitat: ¿Què se n’ha fet de l’estudiant amb la segona millor nota de les Balears el 2024?
- EL PROTAGONISTA BLAUGRANA Lamine s’esgota en tasques solidàries i acaba substituït
- Arquitectura Brad Pitt compra la famosa casa "ovni" de l'Empordà i l'envia a Califòrnia
- Pont local ¿Quins centres comercials obren el 9 de juny, Segona Pasqua, a Barcelona i Catalunya?
- Comprova quants diners tenen els teus veïns i els de tots els barris de Barcelona