AMPLICACIÓ DE LA PRESTACIÓ SOCIAL A BARCELONA
BCN ja compta amb menjadors socials als 10 districtes
L'ajuntament obre un nou centre a l'Eixample que ofereix 100 menús diaris
Menjador social de la Fundació Arrels a Barcelona. /
L'ajuntament ha inaugurat aquest matí unmenjador social al número 116 del carrer Consell de Cent de l'Eixample, amb capacitat per oferirmenús diaris a 100 persones --ampliables fins a 120 si hi ha necessitat-- en tres torns entre les 12.00 i les 14.00 hores. Maite Fandos, tinenta d'alcalde de Qualitat de vida, ha destacat que amb aquest la ciutat ja compta amb 17 menjadors socials quecobreixen els deu districtesi ofereixen 1.540 àpats diaris. Aquesta prestació, ha recordat Fandos, és la que va veure augmentada "més significativament la partida pressupostària" el 2012, amb un augment del 69%.
A més dels àpats, el menjador social de l'Eixample, gestionat per l'empresa d'inserció laboralFundació Futur, obre a les 10 hores per oferir tallers d'inserció social i alimentació i informar sobre les activitats de la ciutat, amb la qual cosa també es vol evitar que es generin cues al carrer al migdia. Aquest dimecres hi van menjar els 15 primers usuaris, mentre que ja s'hi han donat d'alta 75 persones --els interessats han d'anar als serveis socials per accedir al menjador--. En els dos últims mesos s'han obert un menjador social a les Corts i un altre a Sarrià-Sant Gervasi, que amb el de l'Eixample han suposat 300 noves places, mentre que també s'ha ampliat la capacitat d'altres de ja existents, segons el consistori.
Fandos ha assegurat que la inversió en menjadors socials no perilla encara que no s'arribi a un acord pressupostari per a aquest any --que reduiria les inversions socials en 200 milions--, ja que es tracta d'un servei ja comptabilitzat i amb contractes plurianuals que "sempre serà prioritari" davant de qualsevol altra despesa, encara que ha admès que hi ha altres partides socials en perill.
- Files populars Feijóo i Fernández exhibeixen sintonia després d’aparcar el xoc pel lideratge del PP a Catalunya
- Desperfectes Els míssils mai se’n van anar
- Salaris El truc de la nòmina que congela el teu sou encara que pugi el conveni col·lectiu
- Missió de la NASA Alguna cosa en què creure
- Del desembre al febrer Barcelona expedienta 34 terrasses i 93 apartaments a Ciutat Vella en tres mesos d’inspeccions
