DEBAT SOBRE LA NORMATIVA DE CIRCULACIÓ PER A CICLISTES

Amics de la Bici insta Trias a consensuar la nova ordenança

Els usuaris consideren que la ciutat no està preparada per al "canvi de paradigma" que defensa CiU

Uns ciclistes a la cantonada del passeig de Sant Joan amb Aragó.

Uns ciclistes a la cantonada del passeig de Sant Joan amb Aragó. / DANNY CAMINAL

1
Es llegeix en minuts

Amics de la Bici i la Coordinadora Catalana d'Usuaris de la Bicicleta han exigit la paralització de la reforma de l'ordenança de circulació de vehicles i vianants i tornar a convocar la comissió cívica de la bicicleta per "consensuar" les mesures a prendre, segons han informat aquest dilluns en un comunicat. 

Aquesta comissió reunia els actors del sector de la bici --usuaris, empreses, ajuntament i Guàrdia Urbana, entre altres-- fins que el Govern municipal de CiU la va suprimir a l'iniciar el seu mandat, segons han informat a Europa Press fonts de la coordinadora d'usuaris. Divendres, el regidor de mobilitat, Eduard Freixedes, va avançar canvis de la futura normativa, que es presentarà el febrer de l'any que ve i encara està per redactar, com la prohibició de circular per les voreres o la sanció a l'"assetjament" dels ciclistes per part de vehicles motoritzats, en una jornada sobre seguretat de la bici en entorns urbans celebrada a la seu de Barcelona Activa. 

Notícies relacionades

Els usuaris són particularment crítics amb el "canvi de paradigma", en paraules de Freixedes, segons el qual la ciutat ja estaria preparada per a l'ús normalitzat de la bicicleta, que es reforçarà amb la pacificació de la circulació en grans superilles de l'Eixample. Critiquen que mentre aquesta nova ciutat no sigui una realitat, la nova ordenança "posarà en perill" els usuaris de la bicicleta, especialment els usuaris sense experiència.

NOUS CARRILS

Els usuaris també critiquen els nous trams de carril bici que l'Ajuntament preveu construir --al carrer de Parlament, entre Calàbria i la Ronda Sant Pau; al carrer Calàbria, entre avinguda Paral·lel i la Gran Via de les Corts Catalanes, i al carrer Ramon Turró--. Consideren "demencial" que es creï un carril bici de doble sentit en un carrer amb trànsit ínfim com el carrer de Parlament, al costat esquerre de la calçada, cosa que provocarà possibles cops a l'obrir la porta els cotxes aparcats i dificultarà l'accés a l'avinguda de Paral·lel, una cruïlla molt perillosa, segons afegeixen.