la recepta

Rap al forn amb patates

Rap al forn amb patates Abadal Picapoll 2011_MEDIA_1

Rap al forn amb patates Abadal Picapoll 2011_MEDIA_1

1
Es llegeix en minuts

Ingredients

Una cua de rap sencera sense pell ni espina, 8 patates noves, 700 grams de tomàquets madurs, 4 cebes de Figueres, 3 grans d¿all, una mica de sucre i un lligall amb una branqueta d¿api, una altra de farigola, quatre de julivert i una fulla de llorer. El suc d¿una llimona, oli d¿oliva, 100 g de mantega, 5 branquetes de romaní, sal, pebre.

Preparació

Piquem les cebes i els alls i els coem cinc minuts en una paella en una mica d¿oli. Hi afegim la polpa dels tomàquets, el lligall i el sucre. Seguim la cocció 30 minuts a foc suau amb la paella tapada, ho salpebrem. Coem les patates amb pell en aigua i les escorrem. Quan estiguin fredes, les pelem i trossegem en quadrats. Col·loquem el rap en una plata, el salpebrem, hi posem el romaní al voltant i la mantega trossejada sobre el peix. Aboquem aigua a la plata fins que arribi a mitja altura de la cua i ho posem al forn a 250º uns 20 minuts. Al final de la cocció hi afegim la llimona. Mentre es cou el rap, daurem les patates en oli i les salem. Aboquem la salsa de tomàquet en una plata, hi col·loquem el peix a sobre, les patates al voltant i hi aboquem el suc de cocció.

El vi

Notícies relacionades

Abadal Picapoll 2011. La varietat Picapoll formava part de la identitat vinícola de l¿actual DO Pla de Bages. Recuperada per la Bodega Abadal, proporciona un interessant vi blanc en què trobem un ampli pas en boca que deixa un postgust agradable, afruitat i floral. Tota una reivindicació. 9,75 €.