CAMPANYA DE PREVENCIÓ

Més radars a BCN després de pujar els sinistres

La Guàrdia Urbana ha detectat que es corre més a l'haver disminuït el trànsit

Més radars a BCN després pujar els sinistres. / periodico

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

La disminució de vehicles ha augmentat la velocitat dels conductors, i aquesta és la principal raó per la qual s'estan produint més accidents. Així ho pensa la Guàrdia Urbana, i amb l'ànim manifest de reduir les xifres de sinistralitat ha posat en marxa una campanya per conscienciar els conductors i reduir els incidents als carrers de la ciutat. Una iniciativa que es tradueix en més controls.

Aquests controls afectaran vies lentes i ràpides. En el primer cas, s'incidirà en leszones 30, on de manera itinerant hi haurà controls amb radars dotats de làser per comprovar que es respecten aquells 30 per hora.

En el segon, s'intensificarà la presència de cotxes amb radars a les interseccions més conflictives, principalment en les que el trànsit i la velocitat són més elevats, com els carrers d'Aragó i Balmes, les avingudes Meridiana i Diagonal i la Gran Via. En aquests punts, els vehicles policials fotografiaran els infractors, que seran detinguts pocs metres més endavant per agents en moto, que aplicaran a l'instant la corresponent denúncia, amb sancions de 100 a 600 euros i una possible retirada de punts. Segons va explicar el portaveu i intendent de la Guàrdia Urbana, Carles Reyner, els radars mòbils i la denúncia immediata són una bona mesura per fer respectar els límits: «El curt espai de temps que hi ha des de la infracció de les normes de circulació fins que es rep la denúncia té un efecte psicològic més important i entenedor per al conductor, i també alliçonador per a la resta de vehicles que ho veuen», va assegurar.

Notícies relacionades

Segons dades municipals, en el transcurs d'aquest primer trimestre hi va haver 44 accidents en què l'excés de velocitat va tenir un paper determinant, el 57% més que en el mateix període del 2011, quan se'n van registrar 28 de les mateixes característiques.

Reyner també va explicar que a leszones 30 la majoria d'accidents són per un excés de confiança de vianants, ciclistes i conductors. A les rondes i a les vies importants, els sinistres pugen quan hi ha més trànsit, al matí a l'anar a la feina i a les escoles, i a la tarda quan es torna, però són més greus de nit, quan circulen menys cotxes i es corre més.