CONFLICTE PER LA FORMACIÓ DELS MÉS PETITS

Pares i mestres creen la Plataforma 0-3 contra les retallades en educació infantil a BCN

El nou col·lectiu adverteix sobre el risc d'incrementar el nombre de nens per grup

Critiquen l'ajuntament per destruir el que consideren un "referent pedagògic"

Pares i professors van protestar el 3 de febrer a Gràcia contra la privatització de les escoles bressol a Barcelona. / MÒNICA TUDELA

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / Barcelona

Sindicats, professors, pares, alumnes i veïns de Barcelona han constituït aquest dimarts laPlataforma 0-3 amb què pretenen lluitar contra lesretallades que l'ajuntament preveu aplicar en el sistema d'educació infantil. 

Notícies relacionades

En un comunicat, la nova plataforma, de la qual aquest dimarts informa en la sevaedició en paper EL PERIÓDICO, ha alertat de l'increment de nens per grup que planteja l'ajuntament, a la vegada que ha advertit sobre l'alarmant disminució del nombre de mestres a les aules. Avui dia, les guarderies públiques barcelonines compten, per norma -sempre hi ha excepcions-, amb set nens de quatre mesos a un any per classe; 10, d'un a dos anys, i 18 de dos a tres,informa Helena López.A partir del pròxim curs, la intenció és passar a vuit de quatre mesos a un any; a 13, d'1 a 2 anys i a 20 de 2 a 3 anys. Malgrat que la nova ràtio és el màxim permès per la Generalitat - "el que tenen la gran majoria d'escoles públiques del país", defensa Gerard Ardanuy, regidor d'Educació-, per a mares i mestres suposa donar un significatiu pas enrere. "Col·lectivament hem construït un model que concep un nen capaç; que atén la diversitat i les diferents realitats socials", mantenen els educadors en un manifest, convençuts que, amb més nens per classe i retallant els educadors de reforç, és "impossible mantenir".

Menys hores de suport al migdia

La Plataforma 0-3 també ha alertat de la intenció de reduir les hores de suport educatiu el migdia; l'externalització de la gestió de les escoles Jaén, Caspolino i Patufet de Navas, i la paralització en la construcció de nous centres. Davant aquest canvi d'escenari, les famílies han reivindicat que l'educació segueixi sent un recurs per construir una societat cohesionada i justa, i han exigit més inversió en aquest àmbit. També han elogiat l'ampli recorregut del model de guarderia catalana, la qual actualment és un "referent pedagògic" en l'ensenyament infantil que, segons ells, ara està seriosament en perill.