BALANÇ DE SINISTRALITAT DE L'AJUNTAMENT
La xifra de morts en accidents de trànsit a Barcelona baixa de 39 a 31
El consistori estudia complementar les multes amb cursos de formació, una mesura pensada especialment per als motoristes
Les bicicletes suposen el 3,11% dels vehicles implicats en sinistres, a l'augmentar de 414 a 523
El tinent d’alcalde, Joaquim Forn (centre), i el director adjunt de la Guàrdia Urbana, Manuel Haro (esquerra), han fet el balanç de la sinistralitat dels accidents de trànsit a Barcelona. /
La xifra de morts en accidents de trànsit a Barcelona va disminuir el 2011 a 31, davant dels 39 de l'any anterior (un 20,51% menys), segons les dades del balanç d'accidentalitat presentats pel primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Joaquim Forn, responsable de les àrees de Seguretat i Mobilitat. És el nombre més baix des del 2008, en què es va registrar aquesta mateixa quantitat de víctimes mortals. Els morts van ser 13 conductors de moto (4 menys), 13 vianants (3 menys), 2 conductors de cotxe, 2 passatgers de cotxe i un ciclista.
La xifra d'accidents de trànsit va baixar el 2011 per quart any consecutiu. La reducció va ser del 2,44%, al passar dels 9.052 del 2010 a 8.831 l'any passat. També va baixar la xifra de ferits greus (de 265 a 218), així com el nombre d'accidents amb víctimes (un 4,31%, de 8.291 a 7.934).
Pel que fa als vehicles implicats en els accidents, elsturismes representen el 42,72% (el 4,19% menys que el 2010), lesmotos suposen un 27,35% (baixen l'1,14%), i lesbicicletes, només el 3,11%, malgrat l'encès debat sobre el suposat incivisme dels ciclistes. No obstant, la xifra de bicis involucrades en sinistres va pujar el 26,33%, de les 414 del 2010 a les 523 de l'any passat.
Forns'ha mostrat "moderadament optimista" per aquestes dades, però ha evitat llançar les campanes al vol. "Mentre hi hagi un sol mort considerem que la nostra feina no està ben fet", ha apuntat.
Més experiència amb la moto
En el descens generalitzat de les xifres d'accidentalitat destaca la reducció dels números de les motos. Un dels factors que han contribuït a aquesta millora és que els conductors de cotxe que el 2003 van començar a obtenir de forma automàtica el permís de moto ja tenen més experiència en aquest vehicle.
Notícies relacionadesForn ha explicat que l'equip de govern municipal estudia la manera de complementar les multes amb cursos de formació, una mesura pensada especialment per als motoristes. La idea seria que el sancionat veuria reduïda la sanció econòmica si acceptés anar a unes classes. El tinent d'alcalde també ha anunciat una auditoria de la xarxa decarrils bici en els pròxims mesos i la col·locació de radars mòbils a les zones 30.
Punts negres
Respecte als punts negres (aquells llocs en què es produeixen més de 10 accidents a l'any), des del 2003 fins al 2011 n'han desaparegut 184. Aquest any, l'Ajuntament de Barcelona treballarà especialment en 38 punts en què s'han registrat 515 sinistres el 2011.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- El Barça acomiada l’any guardant-se Pedri per al derbi
- Un Raphael reconstituït
- L’exigent sistema electoral extremeny amb les minories marcarà les aliances
- Una victòria que no canvia res
