L'auge del transport marítim a la capital catalana

La nova terminal al moll de Costa serà de Grimaldi

La companyia italiana vol reforçar el seu paper a BCN com a «escala estratègica»

1
Es llegeix en minuts
P. C.
BARCELONA

La creixent activitat del transport regular de passatgers en vaixell ha impulsat, com va passar amb els creuers, una consegüent millora i el reforç de les terminals per a l'embarcament i el desembarcament. Un projecte que esperava pendent de licitació, la construcció d'una nova terminal de ferris al moll de Costa, acaba de desencallar-se amb la concessió de l'adjudicació al Grup Grimaldi. De moment no hi ha calendari d'obres, ja que encara s'ha de desenvolupar el projecte per a la nova instal·lació.

Durant l'últim consell d'administració del Port de Barcelona es va aprovar la concessió, després de descartar l'altra candidatura, de Baleària, perquè no complia les condicions econòmiques de la licitació, van indicar.

Segons Grimaldi, la nova terminal demostra «la voluntat del grup d'oferir nivells de servei cada vegada més alts i d'acord amb les exigències dels clients», indica el conseller delegat de l'empresa Emanuele Grimaldi. L'objectiu de la companyia italiana és «continuar expandint i potenciant la vasta xarxa d'autopistes del mar i terminals portuàries al Mediterrani occidental». I en el marc d'aquest impuls al transport marítim, volen «reforçar el paper de Barcelona com a escala estratègica per als serveis de passatgers i serveis del grup», afegeix.

Notícies relacionades

La concessió és per a 15 anys, prorrogables per 7,5 més, i contempla una àrea d'uns 60.000 metres quadrats, on es construiran un magatzem de mercaderia, l'estació marítima, passarel·les per a l'accés de passatgers als ferris des de la terminal i diverses infraestructures, amb una inversió d'uns 20 milions d'euros.

Barcelona compta amb altres punts d'entrada i sortida: la terminal Port Nou, al moll Adossat, amb 556 metres de línia d'atracament; Barcelona Terminal Ferri, al de Sant Bertran, amb 1,276 de línia i 5 punts d'atracament, a càrrec d'Acciona Trasmediterranea i des d'on també surten ara els vaixells italians, i la situada a Drassanes, que està operada per Baleària.