inauguració d'un nou eix de botigues i oci després de més de set anys d'obres

Les Arenes, per fi

El recinte desafia la crisi amb 115 negocis, 600 llocs de treball i la previsió de 10 milions de visitants

El centre lúdic, que ja aspira a ser una icona local, posarà a prova des d'avui la mobilitat de la zona

Tot a punt per a la inauguració del centre comercial de Les Arenes. / MÒNICA TUDELA

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Amb el teló acabat d'aixecar ahir a la nit, el centre comercial i lúdic Arenas Barcelona comença a caminar avui amb el triple repte d'erigir-se en motor econòmic local, ser una icona arquitectònica de la ciutat i posar a prova la mobilitat de la zona, mirant d'evitar que el possible èxit comercial s'acompanyi de monumentals embussos. L'ajuntament i la direcció del centre han disposat un gran operatiu per avui i demà amb l'objectiu que els visitants que optin per anar-hi en transport privat aconsegueixin accedir a l'aparcament tan informats i tan àgilment com sigui possible.

Presentat ahir en societat després de més de set anys d'obres, el recinte crida l'atenció per la seva espectacularitat, comoditat i original disposició circular. Compta amb 115 negocis, que quedaran ocupats al 100% en el termini d'un parell de setmanes, segons va indicar la directora de centres comercials de Metrovacesa, Guadalupe López. La seva potent àrea d'influència i la seva cèntrica ubicació, a tocar de Sants, en ple Eixample i amb la Fira al davant, el converteix en un pol d'atracció que espera comptar amb 10 milions de visitants en el seu primer any.

¿Podrà absorbir aquesta zona un tràfec tan gran, tenint en compte que les fires ja solen col·lapsar la plaça d'Espanya i els seus accessos? Tant Metrovacesa com el mateix ajuntament, per la part que els afecta, han pres mesures. Els primers, com va explicar ahir un dels coautors del projecte, l'arquitecte Luis Alonso, han reduït l'oferta de places d'aparcament (1.250 de cotxe i 324 de moto) per evitar la temptació del transport privat. A més, el pàrquing serà de pagament des de la primera hora, a excepció dels vals que doni algun operador.

Per una altra part, l'ajuntament ha pres decisions com obrir el carrer de Llança (que canvia de sentit) perquè travessi la Gran Via sense interrupció i alterar el trànsit a la plaça d'Espanya (descongestionant la part central en favor del lateral mar, i allargant el carril lateral muntanya, encara que en el seu tram final d'Entença a la plaça només serà per a busos, taxis i veïns). Les parades de bus també s'han reordenat, se n'han creat dues de noves, se n'ha recuperat una i se n'ha ampliat una altra, mentre que els carrils bici s'han unit en un de sol que arriba davant del centre. Al seu entorn també hi ha dues parades de Bicing. L'assumpte de la càrrega i descàrrega s'executarà de nit i des del pàrquing subterrani.

No obstant, l'objectiu és que el màxim de públic hi arribi en metro, i per això d'aquí un mes s'obrirà una boca just sota el pirulí que presideix Arenas Barcelona.

Notícies relacionades

INTEGRACIÓ / En el pla econòmic, s'han creat 600 llocs de treball, més 1.100 d'indirectes, i s'espera que el recinte -amb més oferta lúdica, en metres, que de botigues- exerceixi d'imant per a tota la zona de comerç de la Creu Coberta. De fet, ja s'ha integrat a la seva associació. La intenció de les dues parts és interactuar i atraure el màxim de clients, com va avançar EL PERIÓDICO diumenge.

El president de Metrovacesa, Vitalino Nafría, va afirmar ahir a la nit que Les Arenes «es convertirà en poc temps en un dels edificis singulars de Barcelona, com la torre Agbar o les del Port Olímpic».