L'auge del sector turístic

Un hotel relleva el primer gran magatzem de Barcelona

Pretén obrir-se als barcelonins amb dos restaurants, cocteleria i terrassa

La façana amb ulls de l'escultor Amat distingeix el local que va ocupar Casa Vilardell

Frederic Amat, davant la façana posterior coberta d’ulls, ahir.

Frederic Amat, davant la façana posterior coberta d’ulls, ahir. / JOAN PUIG

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN
BARCELONA

Un altre cinc estrelles s'ha afegit al potentíssim repertori d'allotjaments de primer ordre de Barcelona. Però aquest es distingeix fàcilment -tot un mèrit els últims anys- a primera vista: per un costat manté la façana neoclàssica tardana dels anys 20 i per l'altre hi afegeix els singulars ulls (al frontal i part posterior) obra de l'escultor Frederic Amat. Arquitectura a banda, l'Ohla Hotel neix amb la ferma vocació de connectar no només amb els hostes que pernoctin en plena Via Laietana, on es van ubicar els primers grans magatzems locals (Casa Vilardell) i després dependències policials, sinó també amb els barcelonins que vulguin conèixer la seva gastronomia, les copes o la impressionant terrassa de l'últim pis.

En els temps que corren, l'establiment és una decidida aposta -amb segell català- del grup Aqua Hotel, que fins ara s'havia dedicat a l'allotjament vacacional al Maresme i ara prova el sector urbà amb una inversió de 40 milions d'euros i la creació de 70 llocs de treball. Però per no ser un més en la creixent selva hotelera de Barcelona, el grup hi ha entrat amb tots els luxes, i ha confiat l'arquitectura a Alonso, Balaguer y Arquitectos Asociados, la nota artística a Amat, i la gastronomia al xef amb estrella Xavier Franco, que ha traslladat el seu exitós Saüc a la primera planta de l'hotel, amb el repte que el binomi hotel-restaurant d'alta volada funcioni tan bé com en molts altres exemples locals.

MODEL BARCELONA / L'arquitecte Luis Alonso, que ha fet una feina els últims anys a la ciutat que està eclosionant ara, va explicar que l'Ohla representa, amb el centre comercial Arenas (també a punt d'estrenar-se) el «model Barcelona» que ell proclama als quatre vents als 11 països en què treballa actualment. «Combina el respecte a l'arquitectura a un edifici amb valor afegit perquè va ser els primers grans magatzems de la ciutat, amb la innovació que se li ha donat» a nivell de confort i tecnologia. Frederic Amat va defensar que «Barcelona ha de ser agosarada» en les seves creacions i va explicar que la idea del miler d'ulls de porcellana que coronen un miler d'agulles va sorgir per pura intuïció, pensant que hauria de fer «acupuntura» sobre una façana recuperada.

De portes endins, destaca la terrassa amb piscina de la part superior, que quan arribi la calor s'obrirà als barcelonins diàriament a partir de les 18.00 hores per prendre alguna cosa amb vistes panoràmiques. Mentrestant, al marge del Saüc, l'hotel ha implantat un Gastronomic Bar amb atractives tapes i platillos des de les 7.00 fins a la 1.00 hores, també pensat per al ressopó dels que van al Palau de la Música i altres espectacles, va explicar la directora de l'hotel, Anna Albuixech.

Notícies relacionades

Als seus racons més íntims, les habitacions, l'Ohla també persegueix la fusió amb la ciutat, i permet tenir vistes al carrer fins i tot des d'un terç de les dutxes, que presideixen algunes habitacions, per veure-ho tot sense ser vist.

L'habitació estàndard té un cost a partir de 200 euros (en promoció, ara, 170).

Temes:

Frederic Amat