VOLS CAP A L'ALTRE COSTAT DE L'ATLÀNTIC

L'aerolínia unirà Barcelona amb Sao Paulo i Miami des del març

La companyia no descarta sumar noves rutes en el futur

1
Es llegeix en minuts
JOSEP M. BERENGUERAS / El Prat

Iberiatornaa l'aeroport del Prat i ho fa, a més de l'hangar de manteniment, amb la promesa de nous vols de llarg radi, és a dir, la classe de rutes que necessita la instal·lació per convertir-se en unhub (nus d'interconnexió aèria). El president de l'aerolínia de bandera espanyola, Antonio Vázquez, va anunciar ahir que la companyia connectarà Barcelona amb Sao Paulo (Brasil) i Miami (EUA) a partir del 28 de març del 2011 tres vegades per setmana, en el que representa el seuretornal Prat després del replegamnet iniciat el 2005.

«Apostem pelhubde Barcelona amb dos vols de llarg radi. Aquest és el punt de partida, però no el punt final», va assegurar ahir Vázquez en la inauguració de l'hangar. El president de l'aerolínia va assenyalar que no seran rutes només de temporada estival, sinó que estan previstes «per a la primavera, l'estiu, la tardor i l'hivern». Els vols a Miami ja es poden comprar, i els de Sao Paulo estan pendents d'assignació horària.

100.000 PASSATGERS / Iberia espera transportar 100.000 passatgers l'any que ve entre les dues rutes, amb una ocupació superior al 80% -permetrà la connexió amb els passatgers de la seva participada Vueling que aterrin a Barcelona-. «Hem escollit aquestes dues destinacions perquè són dues portes d'accés a l'Atlàntic fonamentals», va afegir Vázquez, que va assegurar que la seva empresa «assumeix riscos amb una inversió permanent al Prat de 200 milions d'euros».

Notícies relacionades

Iberia tindrà un competidor local, Spanair, en una de les rutes: també a partir del març, Singapore Airlines connectarà Singapur amb Sao Paulo via Barcelona, gràcies a un acord de codi compartit amb l'aerolínia catalana.

Iberia va decidir fa cinc anys concentrar la majoria de la seva activitat a l'aeroport de Madrid-Barajas, de manera que va anar eliminant de mica en mica els vols que unien el Prat amb la resta del món, deixant en mans de la firma de baix cost Click Air (ara fusionada amb Vueling) gairebé la totalitat de les rutes. Actualment, Iberia només conservava a Barcelona el pont aeri.