ESTRENA D'UN IMMOBLE AL POBLENOU
La nova seu de la CMT trenca amb el patró constructiu del 22@
El projecte integra la nau de Can Tiana, declarada patrimoni industrial, en el complex d'oficines
L'edifici estatal acaba amb predomini de les formes rectes i el color gris imperant al districte

El singular edifici de color de coure d’Enric Batlle i Joan Roig, amb la nau restaurada de Can Tiana a la dreta i la torre Agbar al fons, ahir. /
Unarara avises va posar ahir al 22@. Ni més ni menys que un dels pocs exemplars de federalisme que es coneixen al sud dels Pirineus: la nova seu de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT), un ens estatal que el Govern va decidir, el 2005, traslladar des de Madrid a la capital catalana. Consideracions polítiques i econòmiques a part (l'organisme regula les telecomunicacions i serveis audiovisuals a Espanya), l'edifici suposa un punt i a part en l'arquitectura fins ara desenvolupada al districte barceloní. La singularitat en un barri d'edificis singulars.
L'edifici, firmat pels arquitectes Enric Batlle i Joan Roig, trenca amb dues característiques que havien marcat tendència. Per un costat, acaba amb els angles rectes i les formes paral·lelepípedes. Per un altre, introdueix en una àrea dominada pels colors foscos, pels grisos en totes les seves variacions i el blau fosc, una nota de color coure.
SOLAR PETIT / La seu de la CMT s'assenta sobre un solar no gaire gran, cosa que ha obligat els arquitectes a ampliar la planta dels pisos intermedis a fi de guanyar superfície útil. La imatge del conjunt seria semblant a un càntir però sense les formes romes que el caracteritzen. La pell exterior de la construcció es compon de grans làmines que protegeixen les oficines del sol alhora que faciliten les vistes cap al mar. Un senzill recurs bioclimàtic que permet evitar la calor que provoca la radiació solar. A més, en gairebé totes les plantes s'ha disposat una terrassa orientada també cap al mar que, a més de ficarcap endins les oficines
-una vegada més per esquivar el sol- proporcionen un agradable espai als que tinguin la desgràcia de fer, encara, algun cigarret.
L'estructura metàl·lica que forma les làmines també és la que s'utilitza com a nexe d'unió entre l'edifici de nova planta i les restes de Can Tiana, l'antiga fàbrica catalogada com a patrimoni industrial per l'ajuntament, integrada en el complex. És en aquesta part de les instal·lacions on s'han disposat tres equipaments pensats per ser utilitzats, també, per la resta del districte: un auditori, una sala polivalent i una guarderia. Tots tres tenen entrada independent de la de l'edifici principal.
Notícies relacionadesVERMELL INDUSTRIAL / La integració de la nau de Can Tiana, i la voluntat d'acabar amb aquest to gris del 22@, és el que ha donat a Batlle i Roig la coartada intel·lectual per recórrer al vermell-coure: una referència al color del Poblenou quan era elManchester catalài el vermell dels totxos dominava l'skyline del barri.
L'edifici va començar a ser ocupat a finals del juliol passat i en l'actualitat treballen 170 persones en els 12.000 metres quadrats de superfície. Fins aleshores, la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions estava allotjada en règim de lloguer a la torre Mapfre. El cost de la construcció de l'immoble ha estat de 37 milions d'euros.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?
- Futbol Sis partits de sanció a Rüdiger, que els aprofita per operar-se