RECONEIXEMENT A UNA ENTITAT SENSE ÀNIM DE LUCRE
Arrels rep el premi Alfonso Comín per la feina amb els 'sense sostre'

Maria Lluïsa Oliveres, viuda de Comín; el regidor Carles Martí, i Salvador Busquets, amb el premi, ahir. /
Són més de dues dècades les que Arrels fa que treballa en favor dels sense sostre, o els sense llar, com prefereixen definir-los des de l’oenagé, i diversos els premis que han reconegut des del 1987 la seva feina, però el d’ahir, el de la Fundació Alfonso Comín, va tenir un sabor especial. Ho va dir el director de l’entitat barcelonina, Salvador Busquets, a un Saló de Cent de l’ajuntament a vessar: primer, perquè el que va ser comunista i cristià Alfonso Comín va ser «un referent per treballar per la justícia», i, segon, perquè el guardó servia d’homenatge a Josep Maria Peñella, fundador de l’oenagé, que va morir el 3 de setembre.
El premi també va servir per exigir, com va pronunciar Busquets, que Espanya compleixi amb el compromís fixat per la UE per al 2015 de l’eradicació del problema dels sense sostre, una meta en què països com Finlàndia, Escòcia, França i Irlanda ja estan treballat.
No obstant, després de denunciar que a Espanya es «vulnera» el dret a una vivenda i hi ha 1,8 milions de pisos buits, el director d’Arrels va tenir un missatge d’esperança i optimisme recordant tres usuaris de l’oenagé: Neus, que poc abans de morir, fa dues setmanes, es va retrobar amb la seva germana, de qui ja no es va separar; Miquel, que està a punt de veure publicats els seus còmics i de viure sota un sostre després de 15 anys al carrer, i Lluc, que viu en un dels centres d’Arrels i per primera vegada pensa en el present.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia