PROPOSTA MUNICIPAL
El túnel de Vallvidrera d'entrada a BCN podria pujar de preu si millora el transport públic
Pérez Moya afirma que la mesura pot contribuir a superar la idea d'"un vehicle, una persona"
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, ha considerat avui "interessant" la proposta de l'Ajuntament de Barcelona d'encarir l'accés a la ciutat pels túnels de Vallvidrera "si serveix per potenciar un canvi modal" perquè hi hagi més oferta de transport públic i augmenti l'ocupació dels vehicles.
"Si guanya el transport públic en eficiència i aconseguim que els cotxes tinguin més ocupació, pot ser una proposta interessant, però la gent ha de tenir alternatives de transport públic", ha explicat Pérez Moya en una entrevista de Rac 1.
El director de Trànsit ha puntualitzat que amb aquesta mesura s'estimulen "altres formes d'utilitzar el vehicle superant la idea d'un vehicle, una persona".
Peatge dissuasori
El regidor d'Urbanisme del consistori barceloní, Ramon García-Bragado, va explicar ahir que aquesta mesura, que té com a objectiu descongestionar l'accés des del Vallès cap a la Via Augusta de Barcelona, establirà tarifes de peatge dissuasori, més cares per entrar i més barates per sortir de la capital catalana.
A més, García-Bragado va anunciar que no renuncia a construir un nou carril per traslladar part del trànsit cap al carrer de Numància ni a implantar als túnels un sistema de peatge que compensi els cotxes amb més ocupants, les dues mesures destinades al manteniment de les rondes de Barcelona.
- Referent crític Felipe González amenaça de deixar de votar el PSOE si el Constitucional avala la llei d’amnistia
- Accidents en platges i piscines La Vall d’Hebron ja ha atès dos lesionats medul·lars per capbussades aquest estiu: «És una cosa evitable i no descendeix»
- En el ple El TC declara constitucional l’amnistia del procés amb els vots de la majoria progressista
- Vivenda El PSC lamenta la plantada de Junts en la negociació del 30%
- Maltractament a gent gran La Fiscalia de Barcelona investiga una vintena de cuidadores i familiars per abús econòmic d’avis