PROCÉS JUDICIAL PER AMENACES I COACCIONS A LLOGATERS AMB RENDA ANTIGA
Macroquerella de la fiscalia per 'mobbing' a Ciutat Vella
La trama afecta un total de 10 finques i hi apareixen societats de Samoa i els EUA
El jutge registra un bufet d'advocats de Barcelona per confiscar papers
El fiscal Fernando Rodríguez Rey va presentar al febrer una querella criminal contra set persones implicades en una trama d'assetjament immobiliari que afecta 10 finques de Ciutat Vella --amb 166 pisos, la majoria amb llogaters de renda antiga-- i que estén els seus tentacles a societats radicades als EUA i Samoa. Un jutge de Barcelona va admetre la querella a l'estimar que hi ha indicis de delicte i el 3 de març es va registrar un despatx d'advocats de la capital catalana per a la incautació de documentació. Fonts jurídiques van assegurar ahir que és la primera vegada que es pren una mesura tan contundent per mobbing immobiliari.
Florentina i María viuen en una finca del carrer de Vistalegre. La història que han viscut és molt similar. Primer van patir els continuats i contradictoris canvis de titularitat del bloc i en la forma i domiciliació de pagaments. No sabien a qui havien d'entregar el lloguer i van arribar a acudir a una consignació judicial. Però no només això, sinó que Florentina va haver de fer front a un procés de desnonament que al final no va prosperar.
A més a més, els propietaris van facilitar la sobreocupació dels restants pisos que no eren de renda antiga, així com l'exercici de la prostitució. Aquest ambient, segons Rodríguez Rey, fiscal especial contra el mobbing a Barcelona, va crear "en el seu conjunt un entorn hostil i poc habitable". El bloc, a més, pateix una important falta de manteniment i conservació. Als patis interiors, per exemple, s'hi acumulen les escombraries, la il.luminació de la finca és molt insuficient i fins i tot s'ha suprimit l'antena de televisió col.lectiva de la finca.
A L'ESTRANGER
Aquest és un dels 10 casos relatats a la querella, en què figuren com a protagonistes els germans Salvador i Miguel Boluda Vila, fundadors de les societats propietàries de les finques (Quoty List, Ulist, London Homes) i que, després, van passar a mans d'una companyia constituïda a Delaware (EUA), encara que la seva seu es va traslladar al despatx d'advocats Mundilex Gracia-Malfeito, a la Gran Via, registrat el dia 3 passat. Aquest diari no va poder localitzar ahir a la tarda cap responsable.
A la xarxa hi participa una empresa creada a Samoa que el 2003 va augmentar el seu capital aportant els immobles sota sospita. Per al fiscal, totes aquestes societats constitueixen un "únic grup empresarial" gestionat des de Barcelona. Per enredar més, una de les firmes està administrada per una dona de nacionalitat índia i no localitzable.
Notícies relacionadesEls querellats, incideix la fiscalia, volien forçar el desallotjament dels immobles. Amb enganys van intentar modificar els contractes d'arrendament --fins i tot van enviar falsos funcionaris--, van canviar la domiciliació de rebuts per provocar aparents impagaments, es van interposar demandes de desnonament injustificades, es va amenaçar, hi va haver abandó a les finques i es van introduir als immobles gent que
desenvolupa activitats molestes, com prostitució, pensions il.legals i, fins i tot, suposat tràfic de droga.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia