SANTS-MONTJUÏC
Només uns 20 industrials de Can Batlló aniran a la Zona Franca
Han fet falta uns quants anys de negociacions i de tensions, i també alguns conflictes, per escriure l'últim capítol de l'enorme recinte industrial de Can Batlló, a Sants. Finalment, i en ple desmantellament del polígon, el Consorci de la Zona Franca (CZF) va anunciar ahir que ha arribat a un preacord de reubicació amb 21 empresaris (20, segons els afectats), que suposen un 10% dels 213 que van ser comptabilitzats a finals del 2001.
El recinte va anar perdent empreses a mesura que finalitzaven els contractes, fins al punt que a mitjan 2006 quedaven 125 indústries. Llargues pugnes per les compensacions i, sobretot, pel reallotjament dels afectats amb contractes llargs o indefinits han anat demorant l'ocàs d'aquest polígon, que a curt termini tenia com a destí acollir 1.377 pisos i un complex d'equipaments i zones verdes. Tal com va avançar aquest diari el dia 14 passat, unes 45 empreses segueixen a la zona però el seu reallotjament depenia de la construcció de les naus necessàries en terrenys de consorci, que no estaran a punt fins al 2009, i del fet que el CZF i els afectats arribessin a un acord.
Complert el termini per formalitzar els precontractes, fonts del consorci van assenyalar ahir que els 21 acords permetran ubicar dues empreses en una nau en construcció a l'Hospitalet, mentre que la resta s'hauran d'esperar fins que se n'aixequi una altra d'uns 13.000 metres quadrats al carrer de Motors, a Barcelona, sense data d'inici, i que necessitarà un any d'obres una vegada l'ajuntament concedeixi la llicència i remati la modificació urbanística necessària.
15 ANYS
Els contractes seran a 15 anys, a un lloguer màxim de 7,5 euros el metre quadrat. Les condicions són bones, però fonts de l'associació d'industrials de Can Batlló es queixen del fet que sis empreses més que segueixen pendents d'ubicar "no tindran lloc" a la nau perquè per la seva maquinària necessita espai en una planta baixa, i no poden instal.lar-se a la primera planta, on sí que hi quedarien metres quadrats suficients.
A falta de resoldre aquestes últimes qüestions, la gran majoria d'afectats han optat per traslladar-se de forma individual fora de Barcelona, i fins a un 15% ha liquidat el negoci.
- Sinistre a França Qui eren les víctimes de l'accident d'autobús que tornava d'Andorra a L'Hospitalet?
- Scalextric o la remuntada històrica de la família Arnau
- El Barça es trenca
- Fenomen en auge Així es contracten i funcionen les excursions ‘low cost’ des de Barcelona
- L’empresa de l’autocar sinistrat va fer fallida i l’amo anava per lliure
- Al minut Guerra d’Israel en directe: última hora sobre el final de la treva a Gaza, l’ajuda humanitària i reaccions
- Televisió Una soltera abandona la seva cita a 'First Dates' després de les preguntes a les quals va ser sotmesa: "A mi em sembla un escàndol"
- A València Condemnats per contractar un sicari que va morir en un accident de moto quan anava a matar la seva víctima
- Club Entendre + Animals i plantes Molsa, vesc i grèvol: tres plantes protegides per les quals et poden multar
- Junts per Catalunya Per què Pujol torna al pujolisme