Altres propostes
El minifestival Inn Motion exhibeix art transgressor i compromès
El director del Grec aposta per ampliar la línia alternativa de programació
El Grec mostra la seva cara més compromesa a partir de dijous, amb l'inici de la programació de l'Inn Motion. Aquest minifestival dins del festival reuneix 13 espectacles que combinen noves formes d'expressió amb el compromís social. "Estem vivint una crisi de formats i l'experimentació i el risc són necessaris", va dir el director del Festival Grec, Ricardo Szwarcer, que es va mostrar disposat a "ampliar aquesta línia de programació" en el futur.
Inn Motion se celebra des de dijous fins dissabte al CCCB i presenta com a plat fort l'espectacle de vídeo i teatreSuper Night Shot, del col.lectiu d'artistes anglesos i alemanys Gob Squad.
EL RETORN
La funció consisteix a veure, en quatre pantalles gegants, les evolucions en directe d'un "comando guerriller que actuarà a la ciutat amb objectius amorosos", en paraules d'inconfusible sabor italià de la directora del minifestival i fundadora de l'Associació Cultural Conserves, Simona Levi. La crítica britànica ha definit aquest espectacle com "un Gran Germà dirigit per Andy Warhol".
Inn Motion ha iniciat una etapa de més protagonisme al Grec. La seva relació amb el festival d'estiu es va iniciar el 2001, però es va acabar abruptament el 2003, moment en què va ser suspès a última hora. El 2004, la implicació de Conserves en els actes contra el Fòrum va impedir que se celebrés i, finalment, el 2005 va tornar al Grec convertit en Biennal de Performance i Arts Visuals Aplicades a la Realitat, que és el seu títol complet.
Notícies relacionadesGairebé la meitat dels espectacles de dansa, teatre, vídeo iperformancede l'Inn Motion 2007 són de factoria catalana i el tema més repetit són les relacions de gènere. La programació de dijous proposa creacions de dansa comThe Real fiction, una crítica irònica i constructiva sobre la proliferació d'espectacles de dansa conceptual. Divendres és el dia deSuper Night Shot, que entre altres coses planteja el paper de les noves tecnologies en les arts escèniques. I dissabte està dedicat a les propostes més polítiques.
"La idea d'Inn Motion és descobrir coses innovadores que puguin tenir una funció transformadora no només a nivell social i polític, sinó també estètic", va afirmar Levi.
- Canvis a l’octubre Així serà la nova 2 en català: una desconnexió amb Gemma Nierga, Oriol Nolis i Jordi Basté
- El bus X3, la nova línia exprés de TMB, dobla el nombre de viatgers
- Sisme Un terratrèmol de magnitud 8,8 a l’est de Rússia desencadena alertes de tsunami a diversos països del Pacífic
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Un jutge del TS planteja una reforma per expulsar ocupes en 72 hores
- Programa Habitar B! El Govern resol els set primers concursos per aixecar nou promocions de lloguer assequible a Barcelona
- Una estatunidenca al·lucina amb la infància dels nens a Espanya
- FUTBOL Carles Pérez, exjugador del Barça, hospitalitzat després de ser mossegat per un gos als genitals
- Arxivada la denúncia Antifrau avala la compra de la Casa Orsola i descarta irregularitats
- UNA ALTRA PALANCA El Barça anuncia un acord amb el Congo per promoure "la cultura i la innovació esportiva" al país