11 DETINGUTS
Desarticulada a BCN una xarxa que obligava unes 500 romaneses a prostituir-se al Raval
La Policia Nacional ha desarticulat una xarxa que en els últims anys va captar prop de 500 dones a Romania, algunes menors d'edat, i les obligava, sota amenaces i agressions, a prostituir-se al barri del Raval de Barcelona.
Aquesta operació, que s'ha dut a terme amb la col·laboració de les policies de Romania i Noruega, ha permès detenir 11 persones, entre elles set de nacionalitat romanesa, tres espanyols i un pakistanès. Segons sembla, els arrestats captaven a Romania les dones, algunes menors d'edat, aprofitant que patien una precària situació econòmica, i els oferien feines legals en hotels.
No obstant, una vegada arribades a Espanya, o a altres països on la xarxa també estava implantada, les dones eren distribuïdes entre diferents proxenetes que treballaven per a l'organització desarticulada, que estava molt ramificada i operava sota el control de clans familiars.
Les obligaven a vendre estupefaents
Els proxenetes, que controlaven diversos carrers del Raval de Barcelona, reclamaven a les dones un elevat deute per les despeses ocasionades pel seu trasllat a Espanya, i les obligaven a prostituir-se per cobrar-la. A més de la prostitució, algunes dones també eren obligades a vendre substàncies estupefaents, segons la policia. Per la seva part, els proxenetes s'encarregaven de recollir els diners que diàriament recaptaven les prostitutes.
Segons la policia, quan alguna de les dones es negava a exercir la prostitució, era obligada mitjançant amenaces de tot tipus, contra ella i els seus familiars, i a més patia agressions físiques i fins i tot sexuals. A més, l'organització adoptava diverses mesures de precaució per evitar que les dones aconseguissin fugar-se, i per això no les deixaven anar soles enlloc i els retiraven la documentació.
La investigació va començar fa un any
La investigació es va iniciar a principis de maig del 2006, quan la policia va rebre un avís de la policia romanesa on s'alertava de l'existència d'una organització criminal que es dedicava al tràfic de persones. A més, la policia noruega també va confirmar a través d'Europol que estava treballant en un cas semblant, i finalment es va cerciorar que es tractava de les mateixes persones.
Els agents de la policia van descobrir a la capital catalana que una empresa de la construcció efectuava, a través de la subdelegació del Govern, peticions d'ofertes de treball i residència per a ciutadans romanesos i pakistanesos que resultaven fraudulentes.
Arran d'aquesta troballa, es va poder comprovar que hi havia una relació entre aquesta empresa i la xarxa investigada, que es nodria econòmicament de l'explotació de l'exercici de la prostitució.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia