POLÈMICA
Iñárritu i el seu guionista es barallen per la paternitat de 'Babel'
Guillermo Arriaga acusa el director de fer-se passar per l'únic autor del film
"No has sigut, i mai t'has deixat sentir, part d'aquest equip", respon el cineasta
Tot per culpa deBabel. El protagonisme mexicà en els Oscars es veu entelat per un sonat divorci de creadors. Tot just quan s'ha apagat la lluminària de la festa, el director Alejandro González Iñárritu i el guionista Guillermo Arriaga, coautors de l'aclaparadora trilogia que comprènAmores perros,21 gramosiBabel, s'ataquen de manera "bastant patètica", segons opina Guillermo del Toro. Recolzat pels actors, el realitzador deBabeletziba al guionista: "No has sigut --i mai t'has deixat sentir-- part d'aquest equip i les teves declaracions són lamentables i un punt final molt reductiu d'aquest meravellós i col.lectiu procés que nosaltres hem viscut i ara celebrem".
La carta de González Iñárritu, datada fa nou dies, i el memorial de greuges d'Arriaga són els plats forts d'un reportatge sobre la ruptura que està a punt de publicar la revistaChilango. Iñárritu lamenta que, per culpa d'una "injustificada obsessió per reclamar la sola autoria d'una pel.lícula", el guionista sembla que "desconeix que el cine és un art de profunda col.laboració". El guionista denuncia que el realitzador el va anar "aïllant" durant el rodatge. I que va canviar el guió; l'adolescent japonesa sorda havia de ser una espanyola que perdia la vista.
DECLARACIONS DURANT UN ANY
Notícies relacionadesLes desavinences venien aflorant des d'aleshores. Ara esclaten com una bomba. Juntament amb González Iñárritu firma la carta bona part del cos de producció de la pel.lícula, inclosos els actors Gael García Bernal i la nominada Adriana Barraza, el fotògraf Rodrigo Prieto i el músic argentí Gustavo Santolalla, que va guanyar l'Oscar per la banda sonora. La missiva respon a totes les declaracions que va fer Arriaga al llarg d'un any. "Més que un reconeixement a la feina de tots", els firmants diuen que hi han llegit la seva "amargura i un insistent reclam d'atenció mediàtica".
El guionista assegura que no coneix la carta, es mostra sorprès per la firma dels actors i afirma que altres involucrats en la cintaBabel"no estan d'acord amb la manera que Alejandro ha portat tot això". Arriaga li retreu que la seva "discussió professional" s'hagi portat al terreny "comunal". Li critica les "posicions extremes" i que anomeni "la meva trilogia" als films que van fer plegats. "No vull sentir que sóc l'autor de la pel.lícula" perquè és "una pel.lícula de tots", comenta.
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Barcelona, protagonista Comsa i FCC executaran la fase final del Hall Zero
- TELEVISIÓ I MAS Creu de Sant Jordi
- ‘PLAY-OFF’ DE L’EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça dona mostres de debilitat a Mònaco i cau