ACTE DE PROTESTA
L'Assemblea per una Vivenda Digna 'clausura' de forma simbòlica el saló immobiliari Meeting Point
Una dotzena de membres de l'Assemblea per una Vivenda Digna hanclausuratde forma simbòlica el saló Meeting Point perquè, segons ells, vulnera l'article 47 de la Constitució Espanyola que estableix el dret a la vivenda.
Els joves, que han portat pancartes amb lemes comNo a la violència immobiliària, Els seus beneficis són la nostra ruïnaoEl lliure mercat no pot regir les nostres vides,han intentat accedir al recinte firal de Montjuïc "com a delegació ciutadana" per expressar la seva protesta en l'acte d'inauguració del saló, que ha presidit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu.
Dispositiu policial
Una barrera de Mossos d'Esquadra ha impedit el pas dels manifestants a l'interior del recinte. Els agents han estès una cinta policial en una de les portes d'accés com a "clausura simbòlica" de l'esdeveniment.
"És una vergonya que Barcelona s'enorgulleixi d'un saló com aquest, que presumeix de ser el saló immobiliari més gran d'Europa, en què s'exhibeix l'especulació", ha explicat Gloria Mali, una de les membres de l'assemblea.
Referències ofensives
Notícies relacionades"Exigim la clausura del Meeting Point en el mateix moment de la seva inauguració perquè vulnera drets fonamentals com el dret a la vivenda i a la ciutat", ha afegit Paco Belmonte, un altre dels representants del col·lectiu. Belmonte ha recordat que "la vivenda és un dret, no un privilegi".
Els manifestants han qualificat de "desvergonyiment" que alguns dels seminaris previstos en el saló immobiliari rebin denominacions comLa península Ibèrica està en venda, ¿ja s'han espremut tots els beneficis del mercat a l'Europa de l'Est?oEls nois d'or. ¿Com ho aconseguiran?.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Infraestructures Renfe prepara 9.000 trajectes en bus per al tall de Rodalies entre El Prat i Vilanova de l'1 al 4 de maig
- Educació a Catalunya Més del 40% d’aspirants a estudiar Magisteri a Catalunya no aproven les proves d’accés
- Crisi elèctrica Illa compareixerà el dimarts al Parlament per donar detalls sobre l'apagada
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- ENERGIA La presidenta de Red Eléctrica apunta a les elèctriques per l’apagada i descarta dimitir perquè a la seva xarxa «res va fallar»