Infraestructures

Adif licita les vies i electrificació de Sant Andreu Comtal per 10,5 milions

Adif licita les vies i electrificació de Sant Andreu Comtal per 10,5 milions

Ferran Nadeu

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

El consell d’administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha autoritzat, en la seva última reunió, la licitació de les obres de les instal·lacions de via i electrificació a la nova estació de Rodalies de Sant Andreu Comtal. El contracte, que es licita per un import de 10.472.925,67 euros i un termini d’execució de 10 mesos, dona un impuls definitiu per a la posada en servei d’una infraestructura que serà estratègica per a l’explotació de la xarxa de Rodalies.

El traçat comença amb tres vies en placa en ample convencional (1.668 mm), pròxim a la capçalera sud de l’estació. Des de les vies generals, aquest arrenca una quarta via que donarà servei a l’estació. S’instal·larà via en placa fins després de les andanes, on es definirà una transició de placa a balast de 21 metres de longitud fins a la capçalera nord de l’estació.

Gairebé 700 metres quadrats

Notícies relacionades

Les obres del nou baixador de Sant Andreu Comtal van començar a finals de setembre del 2020 i tenen un cost de 6,3 milions d’euros. L’edifici, de gairebé 700 metres quadrats, va agafat a una zona exterior urbanitzada d’una mica més de 4.000 metres quadrats que quedarà integrada al futur corredor verd. Atendrà serveis de Rodalies i de trens regionals i les seves dues andanes permetran estacionar combois de fins a 200 metres de longitud. Cada una de les passarel·les dona accés a dues vies, formant una seqüència de via, andana, doble via, segona andana i via. En concret, tot aquest tragí comportarà estendre més de 16 quilòmetres de via nova, dels quals nou seran sobre placa de formigó, és a dir, de més complexitat; a més, s’hauran de muntar 21 desviacions.

El projecte de la nova estació inclou el disseny d’un itinerari per als vianants de 347,65 metres que permetrà connectar la Rambla de Prim i el carrer d’Onze de Setembre i que contempla la construcció d’una passarel·la provisional de 24 metres de longitud que permetrà salvar l’encreuament amb l’antic traçat de la línia de Mataró des de l’edifici de la subestació elèctrica.

Temes:

Adif