PRIMERA VENDA BLAUGRANA
El Barça traspassa Nico al Porto per 8,5 milions
El club blaugrana es reserva el dret de recompra per 30 milions i el percentatge del 40% d’una futura venda des de Portugal

El Barça ha traspassat Nico González al Porto. Es consuma així la primera venda blaugrana del mercat, una acció (o accions) imprescindible per poder inscriure els jugadors que no permet LaLiga per l’excés de massa salarial, i per efectuar noves incorporacions, com pretén Xavi Hernández.
Aquesta venda s’ha consumat després de l’anunci oficial del traspàs. Nico era l’únic jugador transferible que no havia viatjat als Estats Units (Clément Lenglet, en tractes amb el Tottenham, per exemple, sí que és amb la plantilla) i ha estat uns quants dies a Porto. El Barça especifica que rebrà 8,5 milions d’euros, un benefici net per als càlculs del límit salarial perquè Nico era un blaugrana del planter. El futbolista gallec ha firmat fins al 2028 i té una clàusula de rescissió de 60 milions (al Barça era de 1.000 milions).
El club blaugrana es reserva un dret de recompra xifrat en 30 milions (quatre vegades superior al preu pactat), així com un percentatge del 40% de la futura venda del prometedor centrecampista: en serien 24 milions més si fos transferit pels 60 milions de la clàusula. És el valor en el qual el Porto ha taxat Nico, tenint en compte la seva joventut (21 anys) i la seva qualitat per haver debutat ja al primer equip del Barça. Va ser amb Ronald Koeman, el 15 d’agost del 2021, en la primera jornada de Lliga 21-22 contra la Reial Societat. En aquesta campanya va disputar 36 partits dels 53 possibles i va marcar 2 gols.
O novo Dragão #ImortaisPorDireito pic.twitter.com/rnVrEEs1fj
— FC Porto (@FCPorto) July 29, 2023
L’únic que deixa diners
L’estiu passat, Xavi Hernández li va avançar que tindria menys minuts de joc i Nico va sortir cedit al València. A Mestalla només hi va poder jugar 26 partits (1 gol) després de tenir una fractura al cinquè metatarsià del peu esquerre. Va acabar el campionat disputant 11 de les 12 jornades com a titular i col·laborant en la salvació del conjunt valencià.
Nico, fill del cèlebre excapità del Deportivo Fran González, va arribar al Barça quan tenia 11 anys procedent del Montañeros de la Corunya. Aquest estiu és l’únic jugador que ha deixat beneficis a les arques blaugrana.
Fins ara, el Barça només havia aconseguit la desvinculació de Samuel Umtiti a canvi d’estalviar-se’n la fitxa, així com la de Jordi Alba, també amb contracte en vigor (2024), i la d’Álex Collado. Pablo Torre ha sigut cedit al Girona.
- Jordi Tarrés: "M’han trasplantat el fetge i el ronyó. Mai m’hauria imaginat veure’m així"
- La Coca-Cola de Josep Cuní
- LLEI DE MEMÒRIA DEMOCRÀTICA El Govern xifra en més d’1,5 milions les peticions de nacionalitat per la llei de nets
- Endarrerir el rellotge ¿Quin dia és el canvi d’hora a Espanya? L’horari d’hivern 2025 és a tocar
- El gran repte d’Arrieta
- Banca La caiguda del núvol d’Amazon paralitza els pagaments a Espanya i causa errors en datàfons, caixers i Bizum
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Cotitzacions El Govern frena la pujada de quotes als autònoms que menys guanyen i planteja pujar fins a un 2,5% a la resta
- Educació Més de 325.000 alumnes amb necessitats educatives específiques no reben el suport necessari a Catalunya
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”