Futbol
Deco, l’aposta de Joan Laporta per substituir Mateu Alemany
Mateu Alemany deixa el Barça en una delicada situació
Laporta perd els seus pilars un rere l’altre

Un comunicat oficial del FC Barcelona va anunciar, després de la victòria davant l’Osasuna, la inesperada marxa de Mateu Alemany, a partir de l’1 de juliol, del seu càrrec de director de futbol. No han passat ni 24 hores des que es va fer pública aquesta nota i ja ha irromput un nom amb enorme força com el cridat a ocupar el càrrec d’Alemany: Anderson de Souza, Deco. L’exjugador del Barça és l’elegit per Joan Laporta per ocupar el càrrec que planifica i negocia els moviments de jugadors de la primera plantilla.
Si en un primer moment es va parlar d’Antonio Cordón, el director esportiu del Betis, per la seva bona relació amb Jordi Cruyff, el director esportiu del Barça, al llarg del dia d’avui el nom de Deco s’ha convertit en l’elegit pel president blaugrana.
El vincle de Deco amb el Barça és àmpliament conegut, com la seva excel·lent relació amb Laporta, el president que el va fitxar el 2004 procedent del Porto perquè s’incorporés al Barça que dirigia Frank Rijkaard. Deco és també excompany de l’actual tècnic blaugrana, Xavi Hernández, cosa que també juga a favor seu, i també va coincidir amb Leo Messi.
Els fitxatges d’Aubameyang i Raphinha
Per contra, si es tanca la seva incorporació com a relleu de Mateu Alemany, haurà d’abandonar la seva ocupació actual de representant de futbolistes. Seves van ser les gestions per a la incorporació al Barça d’Aubameyang la temporada anterior i de Raphinha l’estiu passat. Deco manté una relació molt fluida amb el club, amb el qual col·labora com a assessor al mercat portuguès i brasiler.
La incorporació de Deco, per tant, queda pendent d’aquest assumpte capital. Laporta l’ha de convèncer perquè es converteixi en un nou puntal del seu projecte esportiu a costa d’abandonar una tasca tan rellevant i ben remunerada en el futbol actual com és la d’agent de futbolistes. Si es confirma la seva arribada, quedarà pendent també el paper de Jordi Cruyff en l’estructura esportiva. Acaba contracte aquest mes de juny i el terratrèmol provocat per la sortida d’Alemany podria fer-li decidir no continuar al club.
Una altra qüestió que també caldrà aclarir serà, si s’acaba tancant l’arribada de Deco al Barça, la intenció manifestada en el comunicat de la marxa de l’executiu mallorquí que s’ha compromès a tancar totes les operacions del primer equip d’aquest estiu, «tot i que alguna es faci en l’últim instant del mercat».
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Santa Tecla 2025 Tarragona i Mataró s'enfrontaran en un duel musical de bandes per commemorar els 100 anys del pasdoble 'Amparito Roca'
- Minimitzar les conseqüències L’oficina tècnica per coordinar les obres de Rodalies arrencarà a l’octubre
- ACTUALITAT BLAUGRANA El FC Barcelona prepara ja el retorn a l’estadi de Montjuïc
- Nou informa ANAR El ‘bullying’ creix a Espanya a causa del mal ús de la intel·ligència artificial
- A ALACANT Sánchez anuncia un pla de 13.000 milions, la inversió més gran de la història per als aeroports espanyols