«COMPROMÍS DE TRANSPARÈNCIA»
Laporta, sobre el nou Camp Nou: «¿Limak? El procés de licitació ha sigut exemplar»
«Són unes obres que arriben amb 10 anys de retard. Però ja puc dir que estem ultimant l’estructura de finançament de l’Espai Barça amb JP Morgan i Goldman Sachs, seran inversors americans. I el procés de licitació ha sigut exemplar, tant en l’aspecte tècnic com en la transparència». Joan Laporta, el president blaugrana, ha defensat amb vehemència les gestions de la seva directiva en la construcció del nou Camp Nou exhibint un «compromís de transparència» perquè ha existit «una total traçabilitat de totes les comunicacions i s’han gravat, a més, totes les converses» amb els concursants en aquest projecte, que s’ha emportat, finalment, l’empresa turca Limak.
«¿Per què Limak?», s’ha preguntat Laporta. » Perquè la planificació d’obra s’ajusta als termes que demanava el Barça i accepta les condicions contractuals, que eren molt més exigents que en altres processos», ha indicat el dirigent blaugrana, feliç perquè la gestió de la seva junta «ha aconseguit salvar el Barça de la ruïna».
I ara ha recordat que l’empresa turca ha garantit que complirà tot el que li ha reclamat el club. «Limak ha acceptat totes les exigències, un preu màxim, que no és un preu temerari en relació amb l’obra, sinó similar al de la resta de concursants», ha revelat el dirigent.
Joan Laporta parla sobre les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou pic.twitter.com/EkRDHO9qyb
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) 9 de febrero de 2023
«¿Quina és la diferència? Són aspectes no lligats a l’obra, com el cost de redacció del projecte executiu», ha comentat Laporta, que ha indicat que Limak feia «vuit mesos que treballava» en el pla per construir el nou Camp Nou. «Han acceptat que només estiguem 17 mesos a Montjuïc, a l’Estadi Lluís Companys. Han sigut els únics que han acceptat fer-ho abans del desembre del 2024 i acabar les obres abans del juny del 2026», ha afegit després.
«Limak sempre ha complert els seus compromisos en temps i costos»
Laporta, president del Barça
Laporta ha recordat que cada temporada a Montjuïc suposa «unes pèrdues de 93 milions d’euros», així que l’exigència és màxima amb Limak. «Hi ha unes penalitzacions molt fortes per incompliment dels terminis», ha comentat sense revelar ni l’import total de la construcció del nou temple blaugrana ni d’aquestes penalitzacions.
Limak treballa, segons el president, amb empreses d’enginyeria australianes i angleses, especialistes en aquest tipus de projectes, a més que l’UTE (Unió Temporal d’Empreses) està liderada per dues empreses catalanes. «Limak sempre ha complert els seus compromisos en temps i costos».
- «Vam mirar de treure els nostres diners però ja no va ser possible» Unes 30 famílies de Tarragona i Barcelona denuncien una «estafa» de dos milions d’euros a càrrec d’un grup inversor
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Accident a Mallorca Mor l’exvicerector dela UB Gaspar Rosselló al caure sobre unes roques
- Consells científics El cervell necessita entre 8 i 14 dies per desconnectar per vacances: «Descansar no és un caprici, és una necessitat psíquica»
- EL NINOT DE MODA 48 hores d’espera per un Labubu
- ciberseguretat Una nova sextorsió inclou contrasenyes reals per espantar les víctimes: «Tens una perversió malaltissa»
- Successos Ferit un home al carrer Urgell de Barcelona després de rebre un tret
- Revisionisme nacionalista Trump canvia noms de llocs i festivitats en un intent de reescriure la història dels EUA
- LA PRETEMPORADA BLAUGRANA Rashford diu no estar preocupat per la seva inscripció: «Confio que el club ho resoldrà»
- Meteorologia adversa Les temperatures extremes posen en alerta sis comunitats a l’inici de l’onada de calor