ENTREVISTA

Marc Hazan, de Spotify: «Volem experimentar amb la samarreta del Barça»

Vicepresident de freemium partnerships i desenvolupament de negoci de Spotify, Marc Hazan (Londres, 1979) va jugar un partit al Camp Nou el dia que el recinte es rebatejava amb el nom de l’empresa de música ‘online’. Una manera adequada de començar l’aliança amb el FC Barcelona. La música entra en la vida del club amb un patrocini que pretén ser trencador.

Marc Hazan, de Spotify: «Volem experimentar amb la samarreta del Barça»
3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

¿Vostè de quin equip és? Sabem que el màxim accionista Daniel Uk és de l’Arsenal. De l’Arsenal també. Però el Barça és el meu segon equip.

Ara, és clar. No, sempre ha sigut el meu segon equip. De fet, vaig ser a Stamford Bridge quan Iniesta va marcar aquell enorme gol. Va ser increïble. 

Llavors, en una final de Champions entre el Barcelona i Arsenal, ¿amb qui va? Bona pregunta. No hi hauria perdedors en aquest partit. Possiblement voldria que guanyés l’Arsenal. I si perdés tampoc em sentiria infeliç. És una situació en què no puc perdre.

¿Per què s’alia Spotify amb el FC Barcelona? El Barça és un veritable fenomen, ple d’història, i tot això a una escala global. Hi ha molt poques coses que tinguin tal quantitat de fans i espectadors arreu del món. Si penses en les dues grans passions del món serien possiblement la música i l’esport / el futbol. El Barça és un líder en futbol. Combinar aquestes dues passions és sensacional i pot proporcionar enormes oportunitats als artistes. Ens podem beneficiar de l’atractiu global del FC Barcelona. No només a Barcelona o Espanya, sinó arreu del món. 

Més enllà de posar noms a l’estadi i la samarreta, tindran altres plans per esprémer el contracte. Sí, exacte. «Volem provar diferents coses. En el nucli del que volem fer hi ha els artistes i trobar maneres de promocionar-los a través de pantalles i les possibilitats que ofereixi l’estadi. I volem experimentar amb la samarreta. I promoure els artistes i els futbolistes d’una forma que no s’ha fet mai. 

Suposo que no saben encara quin artista apareixerà primer a la samarreta. No, no ho sabem. Ja mirarem quin és l’artista més apropiat i en quin partit. Volem que sigui un partit gran. Explorarem moltes coses. Però ajudar els artistes és fonamental per nosaltres i mirarem maneres de fer-ho. El com l’anirem veient a mesura que l’aliança avanci. Serà divertit i beneficiós per a tothom.

¿Hi haurà més concerts al Camp Nou? Ja n’hi han hagut. Amb Springsteen, amb U2... Volem que hi hagi més concerts, és una cosa que mirarem d’organitzar.

Vostès no són com altres empreses acostumades a grans patrocinis. «És molt nou per nosaltres. Mai hem fet un patrocini així i a aquesta escala en el món de l’esport. Crec que és una aliança perfecta. Música i futbol. Com deia, són dues activitats que tothom estima, i estic segur que junts proporcionaran excel·lents oportunitats a les dues parts. 

Però el món del futbol pot ser molt complex, de vegades fins i tot tòxic. Barcelona és única. Has de mirar-ho d’aquesta manera. Com que és un club tan gran, a la companyia de seguida ens va generar molt entusiasme. 

¿Messi ja era fora quan van començar les negociacions? Sí, sí, ja no formava part de la plantilla. Vam començar a negociar a finals del 2021.

¿I no els fa por perdre mercat a Madrid per allò de la rivalitat? La música i el futbol formen una combinació molt poderosa. Serà una cosa que transcendeixi l’aliança. Estem molt excitats. Serà meravellós per tothom.

Notícies relacionades

¿Per què el secretisme sobre les xifres? Tenim molts acords amb diferents socis de negoci i forma part de la nostra cultura i el nostre ADN no revelar els detalls dels acords. És una cosa que el club va respectar i ho apreciem.

Els interessarà que el Barcelona sigui capaç de fitxar grans futbolistes. ¿Pregunten o pressionen d’alguna manera perquè ho facin? No, per descomptat que no. A mi m’interessa perquè segueixo per Twitter els moviments de fitxatges del Barça i de tothom. Però ens centrem en el rendiment de l’aliança. I, a més, a l’equip ara hi ha jugadors joves que és excitant veure.