EL NOU PATROCINADOR BLAUGRANA

L’Spotify Camp Nou ja sona

Des d’aquest divendres el Camp Nou altera el seu nom amb la posada en marxa de l’aliança del Barcelona amb la plataforma de música per ‘streaming’. Va ser el primer dels grans acords de grans quantitats per treure a la superfície l’economia del club

L’Spotify Camp Nou ja sona

Ferran Nadeu

3
Es llegeix en minuts
Albert Guasch
Albert Guasch

Periodista

ver +

El Camp Nou ja no és el Camp Nou a seques. Com tants estadis al món, una marca comercial s’associa des d’ahir a la casa del FC Barcelona. Caldrà anar acostumant-se a l’Spotify Camp Nou, aprovat pels compromissaris el 3 d’abril i que ara ja és una realitat per a almenys 12 anys.

Una magnífica lona que reemplaça l’anterior de Rakuten visualitza la nova era des de primera hora del matí d’ahir. Ansu Fati, Pedri i Aubameyang (¿una picada d’ullet al seguidor de l’Arsenal que és el suec Daniel Ek, el fundador de Spotify?) posen el rostre al costat d’ Alexia Puetllas, Aitana Bonmatí i Mapi León a una aliança comercial considerada molt atractiva per a les parts signants.

Davant de la lona es passejava ahir l’anglès Mark Hazan, vicepresident i cap global de desenvolupament de negocis premium de la plataforma de música per ‘streaming’. Assaboria la plasmació d’un acord inèdit per al Barça però també per a la companyia. No és una aerolínia o una companyia d’assegurances acostumada a emprendre grans patrocinis. És una inversió molt seriosa. A part d’adjectivar l’Estadi, Spotify apareixerà en la frontal de la samarreta del primer equip masculí i del femení (per 4 anys) i a la samarreta d’entrenament (per 3 anys). 

«És molt nou per a nosaltres. Mai hem fet un patrocini així i a aquesta escala en el món de l’esport. Crec que és una aliança perfecta. Música i futbol. Són dues passions que tothom estima i unides amb el Barcelona, que té un abast global únic, estic segur que ens proporcionarà oportunitats excel·lents», va explicar a aquest diari Hazan, que aquest divendres es va calçar les botes per jugar un partit en la gespa del vetust estadi per estrenar el pacte. 

L’acord reportarà al necessitat Barça de Joan Laporta uns 275 milions en els 12 anys. Són unes xifres aproximades per la discutida confidencialitat de l’operació. El vicepresident de la companyia ratificava ahir que aquest secretisme respecte als números forma part de «la cultura, l’ADN de qui som, és com operem amb tots els nostres socis, i el Barça ens ho va respectar i l’hi agraïm».

Oberts a experiments 

Spotify, pel que ha explicat Hazan, planeja convertir el Camp Nou en un lloc d’experiències musicals que s’ha de veure l’abast que tindrà. «Volem provar diferents coses. En el nucli del que volem fer hi ha els artistes i trobar maneres de promocionar-los a través de totes les plataformes que ens ofereix el club i l’estadi». És de suposar que amb el recinte reformat els suports creixeran, amb més pantalles, per exemple. De moment, el nom es veurà a les grades, les banquetes, la sala de premsa i altres llocs visibles.

Notícies relacionades

«Volem, per exemple, experimentar amb la samarreta i promoure els artistes i els futbolistes d’una manera que no s’ha fet mai». Preparem-nos, doncs, que un artista o un llançament musical concret ocupi la frontal de la samarreta en determinades trobades. ¿Amb quin artista començaran? No ho sap o no vol precisar-ho. Sí que constata que li agradaria que això succeís en un partit rellevant. Alhora, a la companyia li agradaria convertir el Camp Nou en escenari de com més concerts millor. «Ja hi han actuat estrelles com U2 o Springsteen», exemplifica per fer notar que se sap els precedents Hazan, que com Daniel Ek reconeix que sempre ha sigut seguidor de l’Arsenal.

«Volem, per exemple, experimentar amb la samarreta i promoure els artistes i els futbolistes d’una forma que no s’ha fet mai»

Mark Hazan, Spotify

Spotify obre la via dels grans acords en la venda d’actius per remuntar la situació econòmica del club blaugrana. L’ha seguit Sixth Street d’una banda dels drets de TV de la Lliga (207,5 milions pel 10%) i en vindran altres més per sortir a la superfície al més aviat possible. De moment s’ha evitat acabar l’exercici 21-22 amb pèrdues. El següent repte és alliberar-se de l’estricte control salarial de LaLiga. I això només es fa amb més ingressos.