ACTUALITAT BLAUGRANA

Laporta: «El Barça post-Messi també és atractiu per a les marques»

  • El president del Barça assegura que el club vol entre 30 i 40 milions per temporada» per posar cognom al Camp Nou durant 10 anys i que hi ha cinc marques interessades

  • «L’Espai Barça és el projecte més important al sud d’Europa dels últims anys. Canviarà la ciutat»

Laporta: «El Barça post-Messi també és atractiu per a les marques»

REUTERS / ALBERT GEA

3
Es llegeix en minuts

Uns 105.000 socis amb dret a vot determinaran el 19 de desembre el futur de l’Espai Barça, un projecte que, segons les declaracions de Joan Laporta a ‘Els matins de TV-3’, «canviarà la ciutat. Es convertirà en el centre d’entreteniment més important dins d’una ciutat europea».

Laporta va acudir al plató de la televisió catalana a vendre la necessitat d’aprovar l’Espai Barça, però va abordar altres temes de l’actualitat barcelonista. «Cal reformar l’Estadi. Se’ns cau a trossos. Estem tapant forats, i això ens costa diners. Si hi hagués una negativa aniríem fent pedaços. No és el que correspon a un club com el Barça, i els socis ho entenen. Anem tard», va dir. «El 2010 teníem aprovat un projecte [el de Norman Foster] i ara el volem culminar».

Per Laporta, es tracta del «projecte més important dels últims anys al sud d’Europa». Per descomptat, Goldman Sachs va al davant en la negociació per fer-se càrrec del finançament de 1.500 milions, que es retornarà amb els ingressos extres que generi el nou Camp Nou.

Goldman Sachs té avantatge, «tenim un històric amb ells», però no és l’únic grup interessat a unir-se al projecte, va dir. «Hi haurà una comissió de seguiment i els socis estaran puntualment informats del destí de cada euro».

«Si a causa de força major com la Covid els terminis no es compleixen, el retorn del préstec s’anirà retardant. Està en la lletra petita», va assegurar.

Laporta va parlar també del cognom del Camp Nou, els anomenats ‘naming rights’. Segons el president del Barça, hi ha hagut un mínim de cinc ofertes. «Volem entre 30 i 40 milions per temporada. Si són 10 anys, seran 300 milions». Per evitar que la xifra quedi desfasada, l’acord serà per un període curt de 10 anys i no els 20 o 30 que va manejar la directiva anterior.

Acord per la samarreta

No és l’únic acord que espera anunciar el club ben aviat. «Abans de final d’any volem tancar l’espònsor de la samarreta. Ha de ser abans de final d’any, perquè el contracte de Rakuten s’acaba i Nike necessita temps per fer les samarretes. Hi ha altres companyies que estan oferint més diners que Rakuten», va dir.

En aquest sentit, Laporta va indicar que els inversors han tornat a trucar a la porta del Barça. «A l’estiu sí que vam notar que hi havia inversors que es feien enrere. I vam pensar: ‘Mira, l’efecte Messi del que sempre hem parlat’. Però ara notem que el Barça post-Messi també és atractiu».

«Soc un entusiasta d’Ousmane, per mi és millor que Mbappé».

Joan Laporta, president del Barça

Notícies relacionades

Laporta va remarcar que «els principis ètics són irrenunciables» a l’hora de seleccionar marques per associar-se al Barça. Tot i així, el president va haver de respondre pel viatge a l’Aràbia Saudita del 14 de desembre per a un homenatge a Maradona. «A través de la Fundació tenim programes per intentar que sàpiguen que hi ha principis de drets d’igualtat de gènere».

Sobre el terreny esportiu, va assenyalar que el fitxatge del doctor Pruna ja està tancat. I sobre Dembélé, va assegurar: «Es vol quedar, i ho sé perquè tenim molt bona relació amb ell i és un tros de jugador, però té uns representants que ja sé que volen el millor per al jugador, però els vull fer entendre que el millor no són els diners. Soc un entusiasta d’Ousmane, per mi és millor que Mbappé».