LA GALA DE PARÍS
Elles donaran una altra Pilota d’Or al Barça
Alexia Putellas (44 partits, 26 gols i 16 assistències i capitana del triplet) és la principal candidata per guanyar el trofeu.
Les cinc futbolistes blaugrana formen la representació més gran d’un club a la gala de París que distingirà la millor jugadora del món.

Fins i tot sense Lionel Messi, o només amb la meitat (del gener a l’agost), el Barça conserva el protagonisme a les gales dels premis futbolístics. L’astre argentí ja no és jugador blaugrana, però el club segueix present gràcies a la il·lustre generació del futbol femení. El triplet de la temporada passada (Lliga, Copa i Champions) ha conduït a París cinc futbolistes del Barça: una quarta part de les 20 nominades i converteix Espanya en el país més representat. Entre aquestes hi ha la principal favorita per aixecar l’enèsima copa del 2021: la Pilota d’Or. Alexia Putellas pot viure la nit culminant com a futbolista que ni tan sols somiava quan seia a la grada del Camp Nou sent una nena. Als 27 anys, és la representant i capitana del millor equip d’Europa. No estarà sola. Qui l’acompanya són, alhora, les principals competidores que poden prendre-li la preuada bola daurada. No és lluny la possibilitat que es repeteixi un podi totalment barcelonista com va aconseguir la versió masculina formada per Messi, Iniesta i Xavi en l’edició del 2010.
Les rivals més grans
Acompanyen Alexia, la millor jugadora de la temporada passada a Europa i la millor migcampista, les components d’aquest mateix podi de la UEFA totalment blaugrana: Jennifer Hermoso, la davantera que va ser Pitxitxi tant a la Lliga com a la Champions, i l’holandesa Lieke Martens, que la setmana passada va obtenir la distinció Golden player woman del 2021. La defensa Irene Paredes, fitxada a l’estiu del París Saint Germain, i Sandra Paños, la millor portera d’Europa, completen la nombrosa candidatura del Barça, que presidirà amb orgull Joan Laporta, que torna al gran escenari europeu.
L’edició femenina de la Pilota d’Or compta només amb dos precedents. France Football la va instaurar el 2018. La noruega Ada Hegerberg (Olympique Lyon) va guanyar el 2018 i la nord-americana Megan Rapinoe (Reign) es va imposar l’any següent. L’edició del 2020 no es va celebrar per la pandèmia de coronavirus.
Les dones del Barça permeten que el Barça s’enlairi amb un xàrter cap a París. Els homes amb prou feines forcen una presència purament testimonial al Théâtre du Chatêlet, seu de la gala, amb Pedri, aspirant sense opcions a la Pilota d’Or masculina però gran candidat a emportar-se el Trofeu Kopa al millor jugador jove de l’any. És el futbolista que va acumular més partits a tot el món: en va jugar 73 entre el Barça, l’Eurocopa (fins a la semifinal) i els Jocs Olímpics (fins a la final). Pedri ja va ser escollit el millor jugador jove de l’Eurocopa i va figurar en l’onze ideal del torneig. Bruno Fernandes en va disputar 72 amb el Manchester United i Portugal.
Menys partits, més victòries
Notícies relacionadesElles no van jugar tants partits, però en van guanyar més. Tots menys tres: una derrota a la Lliga amb el títol ja conquistat (Atlètic), una a la Champions amb l’eliminatòria encarrilada (contra el Manchester City) i un empat amb la pèrdua de les semifinals de la Supercopa Espanyola (Atlètic). Alexia va jugar 44 partits, va marcar 26 gols i va fer 16 assistències. Uns números de crac.
El Chelsea, que aspirava al mateix triplet, va sucumbir amb estrèpit contra el Barça a la final de la Champions. L’onze anglès acudirà a la gala amb quatre jugadores (Fran Kirby, Pernille Harder, Magdalena Eriksson i Sam Kerr).
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»