Freixa assegura que tornarà les essències del Barça
L’exjugador Lluís Carreras serà el director de futbol per recuperar la metodologia i la idea de joc blaugrana
Candidatura Toni Freixa FC Barcelona Foto Javi Ferrandiz /
Recuperar les senyes d’identitat, per començar les futbolístiques, és el punt de partida per al precandidat Toni Freixa, i per aquest motiu, després d’un breu parlament introductori com a aspirant a la presidència del Barça en la seva segona participació en les eleccions (es va presentar el 2015 de cap de llista), va cedir la paraula a Lluís Carreras. L’exfutbolista blaugrana i entrenador serà el director de futbol si Freixa guanya el pròxim 24 de gener. Nomenarà el director esportiu i escollirà l’entrenador si no segueix Ronald Koeman, que està «en fase d’avaluació».
Carreras va posar un exemple del desordre general futbolístic del club. «Abans parlàvem de les tres pes: posició, possessió i pressió. Ara parlem de redistribució i recuperació. ¿De què? de la pilota», va explicar per representar que el Barça ha perdut les essències perquè ha perdut la pilota. El propòsit de Carreras és recuperar el model, la metodologia que van elaborar el 2010 Pep Guardiola i Paco Seirulo, que ha sigut rebutjada a partir de llavors, «una cosa inadmissible», segons el seu parer, «perquè els qui manaven no hi creien». Des de Sandro Rosell i la seva junta a la de Josep Maria Bartomeu i la seva, amb els successius canvis de directiu tècnic que ha patit el club.
Notícies relacionadesPerò el club ha patit molt més que una pèrdua d’identitat futbolística. També ha perdut molts diners, i no només per culpa de la pandèmia. «Hi ha un fons de maniobra negatiu de 500 milions, i el deute puja a 800 milions», va assegurar Freixa en la presentació de la seva precandidatura, una altra vegada a les instal·lacions del Barça, com la que va anticipar el setembre, amb tots els futurs directius a l’acte.
Freixa vol tornar les essències del Barça i preservar les que té com a entitat esportiva única, propietat dels seus socis, i la característica de club poliesportiu. L’advocat va proclamar que la seva és «l’única candidatura» que aglutina les virtuts necessàries per rescatar el Barça: coneixements, experiència i sentit comú (seny).
