31-AGOST, INICI ENTRENAMENTS
Schreuder i Larsson, els ajudants de Koeman
El nou entrenador del Barça confia en el talent tàctic de l'exsegon de Nagelsmann i Ten Hag
L'holandès recorre a l'exgolejador suec, vell amic del Feyenoord, per treballar amb els davanters
zentauroepp54576081 deportes200821111857
Un tècnic desconegut a Espanya, però de gran prestigi a Holanda i Alemanya. I un vell amic seu, que va coincidir amb ell al Feyenoord i amb passat culer, conformaran l'equip tècnic de Ronald Koeman. Alfred Schreuder exercirà la tasca de segon entrenador i Henrik Larsson assumirà les tasques d'ajudant en una altra de les grans revolucions que es viuen diàriament a la ciutat esportiva de Sant Joan Despí després del 2-8 del Bayern de Munic.
Tot és nou en aquest despatx que van ocupar Ernesto Valverde i Quique Setién en una temporada que es va tancar en blanc. Schreuder aportarà el seu coneixement tàctic a Koeman després d'haver estat ajudant Ten Haag, el tècnic de l'Ajax, la passada temporada en què va brillar a Europa amb l'aparició rutilant de Frenkie de Jong i Matthijs de Ligt.
🗓 30 de agosto - pruebas PCR
— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) 21 de agosto de 2020
🗓 31 de agosto - primer entrenamiento
Consulta todos los detalles 👇https://t.co/EUfYwuObon
Ja hi ha data, a més, per a la nova era. Es posarà en marxa el pròxim 30 d'agost quan la plantilla se sotmeti a les proves PCR i després dilluns 31 començaran els entrenaments a la ciutat esportiva, a partir de les 17.30 h. Serà la primera sessió de Koeman, envoltat del seu nou cos tècnic.
«Expert en jugades d'estratègia»
Fins i tot en el comunicat oficial que ha emès el club a l'equip de Koeman a Schreuder, un centrecampista que va fer una modesta carrera per clubs secundaris d'Holanda, com «un expert en jugades d'estratègia». Ha completat un llarg camí abans d'asseure's a la banqueta del Camp Nou al costat de l''heroi de Wembley'.
Schreuder, el passat mes de juny dirigint el Hoffenheim. /
Tot just retirar-se al Vitesse, va iniciar allà mateix la seva carrera com a entrenador, abans de ser fitxat per Steve McClaren com el seu ajudant al Twente (2009), i va arribar a assumir fins i tot de forma interina el càrrec. Després, va marxar a Alemanya per exercir de segon de Huub Stevens al Hoffenheim. Allà va seguir quan va prendre el poder Julian Nagelsmann, una de les sensacions a les banquetes del futbol europeu.
Fa dos anys, va tornar al seu país per ser el cervell gris de Ten Hag a l'Ajax. Després, va tornar a Alemanya per ser primer entrenador del Hoffenheim, un dels clubs que ha marcat la seva carrera, però a quatre jornades del final de la Bundesliga, i per discrepàncies amb la directiva, va deixar el club. Era el juny. I a l'agost ja és amb Koeman al Barça.
Ultras del Helsingborg agreden al hijo del exBarça Henrik Larsson tras el descenso del club a la segunda división sueca vía @brunoalemany pic.twitter.com/2ytnrxrhg3
— Carrusel Deportivo (@carrusel) 20 de noviembre de 2016
El '9' suplent de Rijkaard
Schreuder és un principiant en l'univers Barça, però Henrik Larsson, en canvi, coneix bé el club. Va estar dues temporades (del 2004 al 2006) al Barça de Rijkaard, el que va conquistar la segona Copa d'Europa a París fa 14 anys, amb un paper decisiu del davanter suec. Larsson va fer les dues assistències de gol: a Etoo en l'1-1 i a Belletti en el decisiu 2-1 que va tombar l'Arsenal d'Henry.
Larsson, amb la Copa d'Europa del 2006. / AP / manu fernández
Larsson arriba per treballar, sobretot, amb els davanters de l'equip seguint així la metodologia de l'Ajax que col·loca exjugadors, cada un al seu lloc, per perfeccionar detalls tàctics amb la plantilla. La seva relació amb Koeman es va gestar fa 23 anys quan tots dos jugaven al Feyenoord, entre el 1995 i el 1997. Tots dos comparteixen representant: Rob Jansen.
Tres equips a Suècia
Notícies relacionadesL'exdavanter blaugrana ha tingut una carrera com a tècnic al seu país. Va començar al Landskrona, va passar després pel Falkenberg i va estar en dues etapes diferents al Helsingborg, el club en el qual Larsson va començar la seva carrera com a jugador. Però tot va acabar de mala manera perquè després de sumar cinc derrotes en sis partits, va haver de dimitir després de suportar insults durant diversos dies.
Però res tan dur com el que va passar quan el Helsingborg va descendir en el partit de repesca i Jordan Larsson, el seu fill i davanter de l'equip, va ser agredit per diversos aficionats ultres abans que poguessin arribar els membres de seguretat de l'estadi. Ara, Koeman li ha dit per retornar al Camp Nou, on va tenir dues temporades marcades per la irregularitat, però sempre quedarà el record de París, on va aparèixer en la segona meitat per ser decisiu amb les passades de gol.
- La nova ordenança municipal Tarragona exigirà el català a la retolació de nous comerços i estudia ajudes econòmiques
- Ús social del català Tarragona impulsarà al juny una Taula pel Català inspirada en el model de Terrassa
- El plaer de menjar Menús creatius, vins del Priorat i vistes a les vinyes: l’experiència gastronòmica que triomfa en un poble de 345 habitants
- Festiu ¿Quins centres comercials (i en quins horaris) obren demà, Dijous Sant, a Barcelona i a la resta de Catalunya?
- Un informe tècnic ho avala Recaptar més IBI i sortir del mercat tensionat: Badia del Vallès aspira a la seva independència econòmica en una dècada
