aquest dissabte
El Barça i el Getafe sortiran al Camp Nou amb nenes i nens xinesos
Acció solidària impulsada pels dos clubs per denunciar l'«estigmatització» i «discriminació» contra la Xina pel coronavirus
jcarbo45665479 bara181028200235 /
El partit d’aquest dissabte (16 hores) que enfronta el Barça i el Getafe al Camp Nou, estarà precedit per una acció solidària impulsada pel club blaugrana per mostrar el recolzament i la solidaritat amb el poble xinès per la crisi del coronavirus. Una acció en què també s’ha implicat el Getafe, i en el marc de la qual, els jugadors dels dos equips saltaran al terreny de joc acompanyats pels nens i nenes de la Penya Dracs Units Xinesos pel Barça, que lluiran una samarreta amb el missatge: ‘Stronger together’ (Units som més forts) i amb un petit text en xinès que significa ‘Ànims, Xina’. Així mateix, al centre del terreny de joc es desplegarà una lona on també es podrà llegir el lema de l’acció en anglès i xinès.
Segons el club, el lema ‘Stronger together’ vol posar de manifest que en un món globalitzat, «l’esclat d’una epidèmia com el coronavirus és una cosa que pot succeir en qualsevol lloc i moment, i pot afectar qualsevol persona. Una situació davant de la qual el missatge ha de ser el de mantenir-se units davant de l’adversitat».
A través d’aquesta acció, el Barça vol, a més, «enviar un missatge en contra de l’estigmatització i els casos de discriminació que està patint la població xinesa des de l’aparició del coronavirus. La lluita contra l’exclusió social i la discriminació és una de les línies d’actuació de la Fundació del Barça i, en casos com aquest, l’objectiu és, sobretot, sensibilitzar contra la discriminació de persones pel seu origen, raça o ètnia», afirma l’entitat.
El Barça a la Xina
Notícies relacionadesEl Barça manté una estreta relació esportiva i social amb la Xina. Des del 2013, compta amb una oficina permanent a Hong Kong i, segons l’últim estudi de l’empresa Kantar del 2019, «el Barça és el club de futbol europeu més conegut i seguit en aquest país. Aquest fet es fa evident a través de les plataformes digitals en què el Barça compta amb més de 9 milions de seguidors, situant-lo com el millor club de futbol ‘online’ a la Xina», prossegueix la nota del club.
«Davant de la crisi sanitària que està vivint la Xina amb el coronavirus i aprofitant el ressò a nivell mundial d’un partit de futbol al Camp Nou, el Barça vol expressar un missatge de recolzament i solidaritat amb el poble xinès. Com un dels clubs més estimats de la Xina, i conscients de la nostra responsabilitat, volem fer també una crida per evitar que ningú es pugui sentir exclòs davant d’aquesta situació tan complexa», ha afirmat Emili Rousaud, vicepresident institucional del Barça.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- La contracrònica Vinícius arruïna la millor tarda de Xabi
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Després de més de tres hores de reunió Puigdemont trenca amb el PSOE: "Podrà ocupar poltrones, però no podrà governar"
- Monedes de col·leccionista valorades en més de 150.000 euros: peces d’or històriques
- De la mà de la IA El Govern s’inspira en el model estoni per simplificar els tràmits administratius
- Agressions sexuals Detenen un jove de 18 anys per fer tocaments a dues adolescents a les Fires de Girona
- Viral La nova vida de Dani Alves als 42 anys, de futbolista a predicador en una església a Girona: «S’ha de tenir fe, jo soc la prova d’això»
- REUNIÓ DE LA DIRECCIÓ El PSOE fa una última crida a Junts per evitar la ruptura: «Val la pena dialogar i arribar a acords»
