DISPOSITIU PER AL 18-D
Interior envia 400 antiavalots a Barcelona per al dia del Barça-Reial Madrid
Uns 200 guàrdies civils reforçaran la seguretat del port i l'aeroport per si Tsunami Democràtic porta allà la seva protesta «abans, durant o després» del partit
Dos-cents policies nacionals vigilaran altres zones de la ciutat. La seguretat del clàssic anirà a càrrec dels Mossos d'Esquadra, que no esperen incidents greus
policiasok
El Ministeri de l’Interior ha enviat uns 400 agents antiavalots de la Policia Nacional i la Guàrdia Civil a Barcelona per reforçar la seguretat de diferents punts de la ciutat amb vista a possibles incidents «abans, durant i després» del partit de futbol que juguen dimecres, 18 de desembre, el Futbol Club Barcelona i el Reial Madrid, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO. Els 400 policies i guàrdies civils no participaran en el dispositiu específic de seguretat del clàssic, que correspon als Mossos d’Esquadra. La policia catalana no ha demanat aquesta vegada la col·laboració d’altres forces de seguretat de l’Estat.
La meitat d’aquests agents de reforç, uns 200, són policies nacionals integrants de quatre grups d’UIP (Unitats d’Intervenció Policial) que han sortit aquest dilluns cap a Catalunya. La seva missió serà, segons van confirmar fonts oficials, reforçar la seguretat en diferents punts de Barcelona en previsió de «possibles disturbis» vinculats a les mobilitzacions del partit de futbol.
Port i aeroport
L’altra meitat, uns 200 antiavalots, són guàrdies civils que pertanyen a les unitats UBA dels Grups Rurals de Seguretat. La seva missió serà reforçar la protecció d’«infraestructures crítiques», com ara el port i l’aeroport de Barcelona, en previsió que la tensió i les mobilitzacions anunciades per Tsunami Democràtic puguin traslladar-se a aquests escenaris. L’aeroport del Prat ja va ser objecte d’una mobilització massiva, la primera de Tsunami, després de difondre’s a l’octubre la sentència del Tribunal Suprem contra els líders polítics i socials del procés.
Notícies relacionadesTsunami Democràtic ha anunciat una mobilització prèvia al partit en quatre punts pròxims al Camp Nou a partir de les quatre de la tarda de dimecres. Posteriorment, els Mossos esperen que protagonitzin alguna acció «que cridi l’atenció» dins de l’estadi, però confien que el partit de futbol pugui jugar-se. El Barça-Madrid ja va ser ajornat en una ocasió; s’hauria d’haver jugat a l’octubre.
Els 400 antiavalots enviats aquesta setmana a Catalunya també formaran part del dispositiu de seguretat corresponent al continuar l’alerta antiterrorista nivell 4. En qualsevol cas, la xifra d’agents desplegats ara no arriba ni a la meitat dels que van ser enviats per sufocar les protestes després de la sentència. Un 80% d’ells, més de 1.400 policies, havien tornat a les seves bases ja a finals del mes de novembre.
- Als peus de collserola Tensió entre ‘runners’ i veïns a la Carretera de les Aigües
- Tràmits Confirmat: els majors de 70 anys hauran de renovar el seu DNI permanent abans d’aquesta data per ordre de la Unió Europea
- Automoció BYD estudia obrir una fàbrica de cotxes elèctrics a Catalunya
- Demografia Barcelona és la capital espanyola amb més proporció de població estrangera i on més creix
- Un any de la dana 8 versions sobre 5 hores clau
- Després de la reunió a Perpinyà Junts descarta que es pugui reconduir la ruptura amb el PSOE amb una reunió entre Sánchez i Puigdemont
- MERCATS Quatre claus per explicar el 16.000 de l’Ibex
- Educació La frustració s’estén entre els coordinadors ‘antibullying’: «Som un mer pedaç»
- Salut mental i mitjans de comunicació Guia per parlar del suïcidi amb esperança
- Gat adoptiu Caretes fora: irrita un CGPJ independent
