El Barça anuncia una grada d'animació al Camp Nou

El club al·lega que compleix un requeriment de la Lliga Professional per acollir aquest espai al Gol Nord Baix, que es posarà en marxa la temporada que ve

 

  / JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts
MARCOS LÓPEZ / BARCELONA

El vell somni de Sandro Rosell l’ha fet realitat, finalment, Josep Maria Bartomeu. El Camp Nou tindrà un «espai d’animació», segons va comunicar ahir la junta directiva després de la seva tradicional reunió setmanal, complint així el requeriment que li va demanar la Lliga de Futbol Professional (LFP). Aquest reglament de la LFP, segons el Barça, especifica que tots els clubs que tenen grups d’animació organitzats els han d’«agrupar en un espai amb mesures específiques de tancament, control i accés». Així que segons va explicar el club la zona d’animació s’ubicarà finalment al Gol Nord Baix, just al darrere de la porteria ubicada a l’esquerra de la tribuna, encara que no es posarà en marxa fins a la temporada que ve.

Las claves de la noticia

  • ¿Per què es fa la grada?  El Barça compleix el requeriment de la Lliga de Futbol Professional (LFP) per reunir tots els grups d'animació.
  • ¿On estarà?  El club ha decidit ubicar-la al Gol Nord Baix, a l'esquerra de la tribuna principal de l'estadi, sectoritzada de manera independent de la resta de l'estadi amb accessos exclusius.
  • ¿Quan s'obrirà?  ¿Quan s'obrirà? Serà a partir de la temporada que ve (la 16-17) quan el Camp Nou tindrà aquest espai exclusiu.
  • ¿Qui hi podrà entrar? Només socis del club, majors de 16 anys i amb un mínim de tres anys d'antiguitat i formant part d'un Llibre de Registre, amb dades i regulacions especials.
  • ¿Quines mesures de seguretat hi haurà? Tindrà un sistema d'accés i control biomètric, d'identificació personal i intransferible.
  • ¿Què es demanarà? Els grups d'animació ubicats al Gol Nord Baix hauran d'estar reconeguts com a tals i podran agrupar-se i exhibir els seus distintius, així que al Gol Sud Baix, on són ara, tindrà el mateix tractament que qualsevol soci.

El Barça va explicar que aquest nou espai «està destinat exclusivament a aficionats locals», i que quedarà, a més, «diferenciat i sectoritzat de manera independent de la resta de la grada». Alhora tindrà «accessos exclusius i control biomètric», cosa que recalca que «la identificació serà personal i intransferible».

LLIBRE DE REGISTRE

Els socis que accedeixin a aquella grada hauran d’inscriure’s abans «en un llibre de registre, amb dades i regulacions especials», que quedaran supervisades, en tot moment, «per l’equip de seguretat del club i els cossos i forces de seguretat de l’Estat». A més a més, tots els integrants d’aquell espai «estaran sotmesos a un règim de pertinença, conducta i règim disciplinari especial», i també quedaran a disposició de «les mesures de control, identitat i seguretat que s’estimin oportunes».

El Barça, emparant-se en la normativa de la Lliga de Futbol Professional, ha destinat a aquest espai el Gol Nord Baix, i va recordar a més que des de la temporada 2012-13 es va portar un procés per canviar els abonats a una altra zona del Camp Nou, alliberant les localitats dels socis per a la nova grada.

TRES PORTES D’ACCÉS

Notícies relacionades

Aquest espai, que ja s’ha aplicat en estadis com el del Reial Madrid, estarà subjecte a la normativa actual de la Lliga que exigeix, entre altres requisits, sistemes d’identificació per via dactilar, així com que els grups d’animació estiguin degudament constituïts com una associació.

Aquesta decisió provocarà que els grups que actualment es troben al gol sud, com la penya Almogàvers, siguin reubicats a la zona del gol nord, que tindrà tres portes d’accés exclusiu. A més a més s’obligarà que tots els integrants d’aquella zona d’animació siguin «socis del club, de més de 16 anys (categoria adults) i amb un mínim de tres anys d’antiguitat». El Barça ha recalcat que només podran existir grups d’animació a la zona del Gol Nord Baix.