LA LLIGA DE CAMPIONS

Neymar aixeca l'ànim del Barça

El pas a semifinals de la Champions es decidirà al Calderón després del quart empat de la temporada entre blaugranes i blanc-i-vermells (1-1)

Els jugadors del Barça feliciten Neymar després d’empatar amb l’Atlètic en l’anada de quarts de la Champions. / JORDI COTRINA

Els jugadors del Barça feliciten Neymar després d’empatar amb l’Atlètic en l’anada de quarts de la Champions.
Messi encara la defensa de l’Atlètic.

/

3
Es llegeix en minuts
MARCOS LÓPEZ / Barcelona

Després del golàs de Diego Ribas, amb el qual ha silenciat el Camp Nou, ha arribat la resposta màgica d'Iniesta i Neymar per firmar taules en l'anada dels quarts de la Lliga de Campions. Una altra vegada. Un altre empat entre el Barça i l'Atlètic que deixa tot obert per a la tornada, d'aquí una setmana al Vicente Calderón, encara que l'equip matalasser parteix amb l'avantatge del valor doble dels gols en camp contrari.

En un volcànic partit, guiat per Diego Simeone al seu territori preferit i en el qual han caigut lesionats primer Piqué i després Diego Costa, el Barça s'ha sobreposat a la diana del rival i ha igualat el marcador. Després dels empats a la Supercopa (dos), la Lliga i ara la Champions aquesta temporada, sembla que blaugranes i blanc-i-vermells són incapaços de guanyar-se entre ells.

A la primera part, ha passat de tot. L'Atlètic ha començat dominant el partit i no s'havia complert ni un quart d'hora quan Piqué, un pilar de la defensa culer, ha enfilat el camí dels vestidors. El blaugrana ha patit un cop a la pelvis en un salt amb Diego Costa i no ha pogut continuar.

A aquestes altures, el Barça ja havia demostrat que no podia controlar el partit, ja que Simeone ha portat el xoc al seu territori. El conjunt local no ha tingut la pilota com desitjava, superat per la intensitat física de l'Atlètic, que ha disposat de dues ocasions clares. Les dues de Villa. El primer xut ha marxat fora. I en el segon han aparegut les mans de Pinto per repel·lir la pilota.

Dues baixes importants

Després de la lesió de Piqué, l'equip de Gerardo 'Tata' Martino no ha estat còmode, impactat per una absència tan greu. Però l'Atlètic també ha rebut un fort revés amb la lesió muscular de Diego Costa, que ha deixat orfe el cholisme. A partir d'aquell moment, el conjunt blaugrana ha tingut més la pilota, ha generat algo más de perill a través de Iniesta i de Messi, amb Neymar reclòs a la banda dreta sense tenir gaire protagonisme.

La lesió de l'hispanobrasiler ha deixat sense la seva referència l'equip blanc-i-vermell. No només ha perdut la seva estrella, sinó també la seva ànima. Però 'el Cholo', que ha fet sortir Diego Ribas, ha controlat el partit com buscava, portant-lo en moltes ocasions a l'intercanvi de cops, un problema per al Barça de Tata.

Segona part explosiva

Tot ha entrat en ebullició a la segona meitat, amb el golàs de Diego, però Diego Ribas, que ha silenciat el Camp Nou. Un xut imponent amb la dreta que ha sorprès Pinto i els gairebé 80.000 aficionats que no aconseguit omplir l'estadi.

El Barcelona estava grogui, sense capacitat de resposta, fins que Iniesta, el mag del Barça, ha aparegut per donar-li esperances a l'equip, al club, a l'afició, a tothomUna meravellosa assistència Neymar: el de Fuentealbilla ha trobat un espai on no havia absolutament nada fins que ha aparegut el brasiler per enganxar un altre excel·lent xut amb la dreta i firmar l'empat (1-1). Després, Courtois, immens en totes les seves actuacions, ha sostingut l'Atlètic amb vida en un enfervorit Camp Nou.  

Fitxa tècnica:

1 - FC Barcelona: Pinto; Alves, Piqué (Bartra, m.12), Mascherano, Alba; Xavi, Busquets, Cesc (Alexis, m. 68); Neymar, Messi i Iniesta.

1 - Atlètic de Madrid: Courtois; Juanfran, Miranda, Godín, Filipe Luis, Gabi, Tiago, Koke, Arda (Cristian Rodríguez, m. 76); Diego Costa (Diego Ribas, m. 30) i Villa (Sosa, m.  69).

Gols: 0-1, m. 56: Diego. 1-1, m. 71: Neymar.

Notícies relacionades

Àrbitre: Felix Byrch (ALE). Cartolina groga a Koke (m. 19), Gabi (m. 38), Arda (m. 44), Juanfran (m. 52), Iniesta (m. 56), Alba (m. 58), Diego Ribas (m. 79) i a Sosa (m.90).

Incidències: Partit d'anada dels quarts de final de la Lliga de Campions disputat al Camp Nou davant 79.941 espectadors. A la llotja, entre altres, el president de la Generalitat, Artur Mas; el conseller de la Presidència, Francesc Homs; el seleccionador espanyol, Vicente del Bosque; i el del Brasil, Luis Felipe Scolari.