LA SITUACIÓ BLAUGRANA

Alba: "Amb Neymar els laterals seguim tenint la mateixa llibertat"

Tello descriu com un somni la renovació fins al 2018

El defensa blaugrana afirma que els València-Barça són partits especials. / periodico

3
Es llegeix en minuts

El defensa del Barcelona Jordi Alba ha assegurat aquest divendres que, amb l'arribada de Gerardo 'Tata' Martino com a entrenador i el reforç de Neymar, tant ell com Dani Alves segueixen tenint llibertat per pujar la banda quan ho creguin necessari. "Els laterals tenim la mateixa llibertat de sempre. El que passa és que, contra l'Atlètic, Diego Costa va jugar per la dreta i se l'havia de vigilar una miqueta més", ha explicat Alba, que ha revelat que dimecres passat, a la Supercopa, ja es va trobar "bastant millor que dos o tres partits enrere" i que cada vegada s'acosta més a l'estat òptim de forma.

El lateral català també ha destacat que "haver recuperat la pressió a davant també ajuda la defensa, perquè recuperes la pilota més lluny de la teva pròpia àrea" i ha apuntat que, amb l'arribada de Neymar, amb qui formarà parella a la banda esquerra, no modificarà en absolut el seu joc. "Neymar és un jugador molt desequilibrant, amb un gran un contra un però, amb ell, la meva faceta a l'equip segueix sent la mateixa. No canvia gens", ha assenyalat.

"Un grup difícil"

El jugador de l'Hospitalet ha analitzat el sorteig de la fase de grups de la Lliga de Campions, que ha aparellat el Barça amb dos vells coneguts com el Milan i el Celtic i amb l'Ajax. "És un grup difícil, ja que l'any passat, amb el Milan i el Celtic vam perdre un partit. Pel que fa a l'Ajax, és un rival molt bo també, al qual li agrada jugar molt bé a futbol, que té grans jugadors a davant i que a més és molt agressiu quan no té la pilota", ha argumentat.

Al ser preguntat per les últimes actuacions de Víctor Valdés, Alba ha destacat que el meta blaugrana és un jugador "importantíssim" per al Barcelona i que "va salvar l'equip amb dues aturades impressionants" en la tornada de la Supercopa, però no s'ha volgut mullar si ha de ser el porter titular d'Espanya en detriment d'Iker Casillas: "Això ja correspon decidir-ho a seleccionador, no a mi", ha assenyalat.

També ha elogiat el seu company Xavi Hernández, que dimecres va aconseguir el 25è títol de la seva carrera. El lateral català ha destacat que Xavi té "una grandíssima humilitat" i lideratge. "És un jugador que ha fet coses grandíssimes i les que encara li queden per fer", ha sentenciat.

"El València sortirà a totes"

Respecte al pròxim rival a la Lliga, el València, Jordi Alba ha alertat de la dificultat que comportarà vèncer l'equip de Miroslav Djukic, que voldrà agradar a l'afició després del mal partit que va fer amb l'Espanyol. "Jo he estat aquí tres anys i, quan hi ha anat el Barcelona a jugar, ha estat un partit molt especial, s'ho prenen com una final, sortiran a totes i encara més després de perdre al camp de l'Espanyol", ha advertit.

Per acabar, al ser preguntat per la possibilitat que el Reial Madrid es reforci a última hora amb el gal·lès Gareth Bale, Jordi Alba ha estat clar: "La plantilla està molt compensada i el que facin altres equips tant me fa. Jo estic encantat amb la plantilla que tenim ara mateix".

25 milions de clàusula per a Tello

Notícies relacionades

No pas menys feliç s'ha mostrat Cristian Tello al renovar el contracte amb el Barcelona fins al 30 de juny del 2018. "Estic molt content per la renovació. És un somni per a mi poder seguir molts anys en aquest club. Espero que tot segueixi igual de bé i poder aprofitar tots els minuts que em doni el míster", ha afirmat. La clàusula de rescissió de l'extrem internacional s'ha fixat en 25 milions d'euros.

Tello va jugar la temporada passada fins a 34 partits amb el primer equip i va marcar un total de 8 gols. En aquesta temporada només ha participat en el primer partit de Lliga que el Barcelona va jugar contra el Llevant (7-0). Dimarts passat va ser el centrecampista Sergio Busquets el que va passar per les oficines del Camp Nou per firmar l'ampliació de contracte fins a la temporada 2017-2018, amb opció a un any més.

Temes:

Neymar