L'ACTUALITAT BLAUGRANA

Zubizarreta remarca que el Barça manté la filosofia de l'era Guardiola

El director esportiu diu que el club no s'ha plantejat encara oferir la renovació a Messi ni fitxar Llorente

Bartomeu i Zubizarreta, en la roda de premsa.

Bartomeu i Zubizarreta, en la roda de premsa. / EFE

2
Es llegeix en minuts
JOAN DOMÈNECH / Barcelona

El Barça no sent cap preocupació per viure una crisi com la que agita el Madrid per la tristesa que commou Cristiano Ronaldo, sense que ningú sàpiga clarament els motius que han deprimit el futbolista. No s'ha detectat cap símptoma al Camp Nou que afecti Leo Messi, el cas més parangonable al de l'estrella blanca, ni cap dels homes més importants de l'equip, com Xavi i Iniesta. Ni tan sols està trist Cesc Fàbregas, col·locat sota els focus de la crítica. "Diumenge va fer un gran partit; si hagués marcat dos gols, hauria estat grandíssim", ha dit Andoni Zubizarreta.

La vida segueix igual al Barça perquè la continuïtat "de la idea i del projecte" no s'ha alterat ni una mica, en paraules de Zubizarreta. "Hem perdut la Supercopa, però al Bernabéu van veure que l'equip va estar atacant amb 10 fins al minut 93", ha argumentat el director esportiu blaugrana, que ha comparegut amb Josep Maria Bartomeu, el vicepresident de l'àrea, per efectuar una primera valoració d'aquest principi de temporada. Zubizarreta ha subratllat que el club manté la seva filosofia en tots els aspectes que caracteritzaven l'era Guardiola.

La clàusula de Bojan

El club no s'ha plantejat oferir la renovació a Leo Messi per anticipar-se i evitar que un dia l'astre es queixi per la seva situació contractual. Només s'ha parlat amb Carles Puyol, que acaba l'estiu que ve. "De moment estem disfrutant d'un futbolista excepcional, no tenim cap preocupació ni és una qüestió que estigui assenyalada en vermell a l'agenda", ha dit Zubizarreta. "No conec cap soci ni aficionat que no vulgui que Messi es retiri al Barça", ha afegit Bartomeu.

Notícies relacionades

Molt més incert és el retorn de Bojan. El Milan ha assumit la seva cessió fins a final de temporada, quan hauria de tornar al Barça, però el club blaugrana ha cedit una clàusula de compra al club italià per un valor del qual no ha volgut informar i reservant-se l'opció de frenar la venda pagant una quantitat. Per un altre costat, Zubizarreta ha negat qualsevol conversa per fitxar un altre davanter centre com és Fernando Llorente, de l'Athletic de Bilbao.

Bartomeu ha garantit que Tito Vilanova compta amb una plantilla que atén les seves demandes amb el fitxatge d'Alba i Song per un valor de 33 milions sobre un pressupost de fitxatges de 40. El Barça només ha obtingut quatre milions en vendes i cessions: els de Maxwell al gener al París Saint-Germain.