LLIGA DE CAMPIONS
El Chelsea acaba amb el somni del Barça a la Champions (2-2)
Piqué és enviat a l'hospital per lesió i Messi ha fallat un penal

Messi controla una pilota en els primers compassos del partit. /
Dues pilotes al pal, totes dues de Leo Messi, una a causa d'un penal fallat. En superioritat des del minut 37 i exercint de dominador absolut del terreny de joc. No obstant, el Barcelona, tot i ser millor, no ha pogut guanyar. El Barça ha demostrat ser molt superior al Chelsea en els dos partits de la semifinal de la Lliga de Campions, però no podrà ser a la final de Munic. L'empat 2-2, després d'un gol de Torres en el minut 92, l'hi ha impedit. El Barça tenia clar com jugar, però no ha tingut sort.
L'entrenador del Barça, Pep Guardiola, ha seguit fidel als seus esquemes tàctics. I el Barça ha mostrat al món el seu estil de joc. L'entrenador blaugrana ha apostat per Valdés a la porteria, amb tres centrals en la línia defensiva (Mascherano, Piqué i Puyol), amb un centre del camp integrat en un rombe de Busquets, Xavi, Iniesta i Cesc. A dalt Cuenca, Messi i Alexis han estat els encarregats de fer trontollar a laa priori irregular defensa anglesa. El Barça ha sortit sense un lateral pur (Alves i Adriano, a la banqueta), apostant per tenir la pilota, fent que Cuenca obligués un lateral del Chelsea a renunciar a l'atac. L'opció de Guardiola ha perseguit controlar la pilota. El Chelsea ha tornat a apostar per una davantera ràpida i potent, que funciona a ràfegues, però que manté la tensió. Di Matteo, l'entrenador del Chelsea, ha repetit l'onze de Londres amb Cech a la porteria, Ivanovic, Terry, Cahill i Cole a la defensa, amb Meireles, Mikel, Lampard i Ramires al centre del camp, i Mata i Drogba a l'atac.
El partit s'ha iniciat amb una pressió asfixiant al Chelsea a la frontal de l'àrea, moviments de la pilota de banda a banda del camp. El central de l'equip anglès Cahill ha estat substituït al patir una lesió fortuïta. En els 20 primers minuts de partit, el Barça ha tingut un parell de clares oportunitats de gol, fruit de les triangulacions. Una topada de Valdés amb Piqué ha causat la lesió del defensa, que ha estat substituït per Alves. El canvi ha introduït incerteses en el partit, que fins al minut 26 havia estat controlat pel Barça. Llavors, ha arribat Busquets, que ha marcat el primer gol en el minut 34 a gran passada de Cuenca des de la banda esquerra.
Expulsió
El Barça ha començat a assetjar amb més força el Chelsea. L'expulsió de Terry, per una agressió a Alexis per un cop de genoll, ha accelerat el ritme del partit i amb més pressió blaugrana si és possible an l'àrea del Chelsea.
Fruit d'aquesta pressió ha arribat el segon gol del Barça, gairebé al final de la segona part. Iniesta ha finalitzat un contraatac blaugrana i semblava que l'eliminatòria estava controlada. Però en un ràpid contraatac al caire del final del primer temps Ramires ha marcat el primer per al Chelsea i ha tornat a obrir les incerteses en un partit dominat pel Barça però amb opcions per als dos equips.
Segona part
La segona part s'ha iniciat amb un clar penal de Drogba a Cesc. Messi ha fallat el llançament a l'estampar la pilota al travesser. El partit ha seguit a l'altura del minut 50 amb la mateixa tònica, clar control del Barça i un Chelsea tancat a l'àrea, en ocasions amb fins a nou jugadors dins de la zona del porter.
Al voltant del minut 60 del partit, el Chelsea ha mantingut el ferri esquema tàctic defensiu. Dues línies molt juntes a la frontal de l'àrea i poc espai per als moviments dels davanters del Barça i habituals imprecisions en la passada. Gran protagonisme per als extrems, encarregats d'obrir el camp per evitar el bosc de cames dels defenses. Setge total del Barça en el minut 65.
La tensió ha començat a apoderar-se del Camp Nou a partir del minut 70. Les {passades} aèries no han arribat al seu destí. La circulació de la pilota al voltant de l'àrea s'ha eternitzat. L'entrada de Keita per Cesc, potser per {buscar} alguna opció per alt i xut des de fora de l'àrea, no ha semblat que canviés la situació. Un continu atac desesperat i contra el cronòmetre dels blaugranes, però sense idees per doblegar l'autobús de jugadors instal·lat a l'àrea.
Els últims 10 minuts
Amb els últims minuts del matxa ha arribat la màxima tensió. Ha entrat Torres al terreny de joc, en lloc de Drogba. Un dubtós fora de joc d'Alves ha servit per anul·lar un gol delBarça. Després, Messi ha xutat al pal. Les passades en curt a l'àrea del Chelsea s'han mantingut, el temps corrent en contra del Barça, el públic animant. Davant la desesperació dels atacs infructuosos, una pilota refusada ha estat recollida per Torres, que sol davant de Valdés ha marcat. Torres, que no ha fet gaire res en els minuts que ha estat al camp, ha eliminat el Barça. El públic ha ovacionat l'equip, tot i haver perdut. L'afició ha reconegut el valor d'un equip que ha estat millor, que ha dominat. Però que no ha tingut sort. Amb una mostra de gran futbol i un Messi abatut per no haver marcat.
Fitxa tècnica:
2 - Barcelona: Valdés; Puyol, Piqué (Alves, m.26), Mascherano; Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc (Keita, m.74); Cuenca (Tello, m.67), Alexis i Messi.
2 - Chelsea: Cech; Ivanovic, Cahill (Bosingwa, m.12), Terry, Cole, Mikel, Meireles, Mata (Kalou, m.58), Lampard, Ramires; i Drogba (Torres, m.80).
Gols: 1-0, m.35: Busquets. 2-0, m.44: Iniesta. 2-1, m.45+1: {Ramires}. 2-2, m.90+2: Torres.
Notícies relacionadesÀrbitre: Cüneyt Çakir (Tur). Ha mostrat cartolina groga a Mikel (m.32), Ramires (m.44), Ivanovic (m.48), Iniesta (m.50), Cech (m.59), Messi (m.71), Lampard (m.72) i Meireles (m.89). Ha expulsat Terry (m.37) per una agressió a Alexis.
Incidències: Han assistit al matx 95.845 espectadors en el partit de tornada de la semifinal de la Lliga de Campions disputat al Camp Nou. A la llotja hi havia, entre altres personalitats, l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, així com diversos membres de la Generalitat. També ha presenciat el duel el seleccionador espanyol, Vicente del Bosque.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Tributació BCN vol apujar el recàrrec de la taxa turística al màxim
- Un mural recorda els dos morts al riu Segre
- RESTAURACIÓ Collboni s’obre a revisar el model de xiringuitos
- Renovables Sabadell crearà una comunitat energètica pròpia
- Operació policial Desarticulada a Barcelona una xarxa que va robar milers de mòbils