Les claus del partit
Iniesta es queda fora
El jugador pateix molèsties musculars i Guardiola espera recuperar-lo per a la tornada

Iniesta es retira capcot de l’entrenament d’ahir a Madrid. /
Ni un segon va estar ahir Andrés Iniesta amb els seus companys. Ni un segon va estar treballant amb el Barça mentre trepitjava la gespa («alta, com a la Lliga», segons va recordar Guardiola) del Bernabéu. Unes molèsties musculars deixen Iniesta sense participar en la semifinal d'aquesta nit. Ni un segon va poder disfrutar d'aquest últim entrenament, previ al tercer clàssic. Acompanyat d'Emili Ricart, un dels fisioterapeutes de l'equip, Iniesta es va colar als vestidors del temple blanc amb gest de tristesa. Lògic.
A Iniesta, que havia estat el millor del Barcelona a la segona meitat de la final de Mestalla, el va trair, de nou, el cos. No sembla res greu, però sí prou important perquè Guardiola no corregués cap risc.«No, no juga Andrés», va recalcar el tècnic amb una contundència inusual.«Podria dir que potser al 80 per cent o qualsevol altra cosa, però no. No ho faig. Andrés no juga», va reiterar Guardiola, lamentant aquesta absència de l'home que enderroca línies de pressió i elimina rivals amb el seu futbol màgic.«No hi serà. Esperem recuperar-lo per a la tornada», va dir el tècnic.
Només li faltava al Barcelona l'absència d'Iniesta. Guardiola té tres laterals esquerres«i tots tres són a casa»,va recordar en al·lusió a Abidal (malalt), Adriano i Maxwell (lesionats).«No hi ha gaire per triar, potser fins i tot canviem la manera de jugar. ¡Però 11 sortirem!», va cridar Guardiola.
Keita o ¡Thiago!
Ara queda, per tant, una inesperada plaça buida al centre del camp. No només hi ha un esvoranc al lateral esquerre («pot jugar Carles, fins i tot Masche», va dir el tècnic sense donar gaires pistes) sinó que a la sala de màquines el Barcelona perd un dels seus petits genis. Sense Iniesta, la vida és molt més complicada. Però Guardiola no perd el temps lamentant aquesta valuosa baixa. Li queden dues opcions: Keita o Thiago. En cada una d'elles es retrataria el perfil que adoptaria l'equip.
Si aposta per Keita, Guardiola donaria molta més robustesa al centre del camp deixant la creativitat en mans de Xavi. Si hi col·loca Thiago, un jove del filial, el tècnic elegiria el més semblant que li queda en el grup a Iniesta. Arribat aquest punt, Guardiola és capaç de tot.«De lateral hi podem posar també Fontàs i Montoya per parar Özil...», va ironitzar.
- INCENDIS FORESTALS Una vella i «maleïda» cançó de Serrat, l’himne per recordar l’estiu en què va cremar l’oest espanyol
- Servei d’Aigües de Catalunya Una sentència tomba la pujada de l’aigua en una ciutat de l’àrea de Barcelona per «frau de llei» i «desviació de poder»
- Reforma de l’Administració El Govern impulsa una llei per millorar el procés de selecció dels funcionaris
- Dol en el cine espanyol Mor Verónica Echegui, l’actriu que es va saber desmarcar de ‘la Juani’
- La relació de Catalunya i l’Estat La Diada deixa de ser un maldecap per al Govern espanyol
- Les flames no donen treva a Zamora i Lleó i s’acarnissen amb Lugo
- El conflicte del Pròxim Orient La societat israeliana exigeix al carrer un alto el foc que alliberi els ostatges
- Una unitat militar busca justificacions per atacar els periodistes
- Regenerar una hectàrea calcinada costa un mínim de 2.500 euros
- Diplomàcia internacional L’Iran reprèn el diàleg nuclear amb Europa davant sancions imminents