Tendència turística
La Badalona del ‘superarbre’ d’Albiol, entre les millors destinacions nadalenques a Espanya segons ‘Ebooking’
El portal de reserves ha elaborat un rànquing amb les ciutats espanyoles amb més esperit nadalenc aquest 2023
COMPTE ENRERE | Comença el compte enrere del ‘superarbre’ d’Albiol: «Badalona donarà inici al Nadal a Catalunya»
CONTEXT | El ‘model Vigo’ aterra a les ciutats de la Gran Barcelona per promocionar-se per Nadal
REPORTATGE | La pugna Badalona-Vigo té guanyador: aquesta és l’empresa que muntarà els dos arbres de Nadal
Una de les crítiques més recurrents al ‘superarbre’ de Nadal amb què l’alcalde Xavier García Albiol (PP) pretén ‘vigitzar’ Badalonasón els dubtes sobre el retorn –econòmic, turístic, social– per a la ciutat dels 1,7 milions d’euros que aniran destinats a la campanya nadalenca (activitats, decoració, llums), dels quals 250.000 sufragaran la instal·lació del mastodòntic tronc de 50 metres amb què la ciutat catalana pugnarà amb l’arxiconeguda grandiloqüència nadalenca de Vigo (Galícia).
El portal de destinacions turístiques ‘Ebooking’ s’ha proposat donar llum sobre l’interrogant i ha situat la ciutat catalana com una de les millors destinacions turístiques a Espanya aquest Nadal.
Concretament, el pressupost per a la instal·lació de l’arbre de Badalona ascendeix als 249.758 euros, IVA inclòs, mentre que la resta de la decoració, l’enllumenat i els esdeveniments i activitats estan adjudicats a altres empreses. En total, per un cost d’1,7 milions d’euros. En el cas de Vigo, el consistori ha firmat recentment un contracte perquè Ximénez Iluminaciones s’encarregui de la decoració nadalenca fins al 2027, arbre inclòs, per un import total de 9,48 milions d’euros, uns 2,37 milions per any.
«Estem molt ocupats en aquestes dates, a ple rendiment», va assegurar a aquest diari la responsable de comunicació de Ximénez Iluminaciones, Ana Moreno. «Per a nosaltres, la campanya de Nadal comença el mes d’agost, així que els muntatges de l’enllumenat se solapen amb el final de les fires típiques de la meitat sud d’Espanya». Segons les dades facilitades per l’empresa, van tancar l’anterior campanya amb una facturació de 60 milions d’euros.
«No tenim competència a escala nacional, no hi ha companyia del sector a Espanya que pugui oferir un servei integral com el nostre, des del disseny, la instal·lació, l’emmagatzematge i la desinstal·lació. I, al món, només quatre o cinc més», van assegurar des de l’empresa.
Més notícies de Badalona en l’edició local d’EL PERIÓDICO Badalona
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Escàndol a la Casa Blanca Trump anuncia una demanda contra ‘The Wall Street Journal’
- La guerra del Pròxim Orient Netanyahu truca al Papa arran de l’atac a l’única església catòlica de Gaza
- Iniciativa. Proposta des de l’alcaldia Collboni demana a 31 alcaldes suport a la llengua
- Cas Koldo L’UCO demana a Interior que l’informi de les visites a Cerdán a la presó
- Esmorzar de ‘Faro de Vigo’ i EL PERIÓDICO Illa: "No volem privilegis, amb la nostra proposta tots guanyen"