Parir com a casa
El centre de naixements de l’Hospital Can Ruti de Badalona atén 233 parts el seu primer any
Una de cada tres dones va haver de ser traslladada a la sala de parts convencional

El centre de naixements de l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona (Barcelonès), conegut com Can Ruti, ha atès 233 parts el seu primer any de funcionament, ha anunciat aquest dijous en un comunicat. L’espai d’atenció al part natural «similar a un domicili» ha registrat un 70% de parts naturals, un 91% de parts vaginals, un 7% d’instrumentats i un 9,4% de cesàries.
S’ha hagut de practicar episiotomia en el 7% dels parts (13% en les mares primerenques) i una de cada tres dones ha hagut de ser traslladada a la sala de parts convencional,, i l’hospital ha celebrat que s’han «anat millorant els índexs de baix intervencionisme».
Can Ruti va posar en marxa aquest espai, anomenat Casa Laietana, per atendre els parts naturals en condicions similars a les d’un domicili, però amb la seguretat de trobar-se en un centre sanitari.
Notícies relacionadesLes instal·lacions del centre busquen assemblar-se el màxim possible a una llar i inclouen dues habitacions amb bany; una banyera de parts i dutxa àmplia; un llit doble per descansar o utilitzar durant el part o postpart; nevera, microones i alguns estris de cuina; estoretes i pilotes; un espai de barres de subjecció i mobles de diferents altures per promoure la mobilitat.
Llegeix totes les notícies de Badalona a EL PERIÓDICO Badalona
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- El conflicte del Pròxim Orient La manifestació propalestina de BCN acaba en aldarulls
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- ¿Ningú vol dimissions?
- Dijous 30 d'octubre a las 18:30h El Periódico et convida a participar en el nou #afterwork, L'Hospitalet 100 anys de ciutat
- Barcelona Andrea Tova, mexicana a Catalunya: “Em vaig equivocar de país. No sabia que parlaven català”
- REIVINDICACIONS L’intrusisme inquieta els anestesistes: «Hi ha metges no especialistes que estan realitzant sedacions i això comporta greus riscos»
- Premi Planeta Juan del Val, guanyador del premi Planeta 2025: «Hi ha massa escriptors educats, l’art ha de tenir cert afany de provocació»
- «El president de la pau» ¿És veritat que Trump ha parat 8 guerres? ‘Fact check’ sobre l’afirmació del president dels EUA