Parir com a casa
El centre de naixements de l’Hospital Can Ruti de Badalona atén 233 parts el seu primer any
Una de cada tres dones va haver de ser traslladada a la sala de parts convencional

El centre de naixements de l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona (Barcelonès), conegut com Can Ruti, ha atès 233 parts el seu primer any de funcionament, ha anunciat aquest dijous en un comunicat. L’espai d’atenció al part natural «similar a un domicili» ha registrat un 70% de parts naturals, un 91% de parts vaginals, un 7% d’instrumentats i un 9,4% de cesàries.
S’ha hagut de practicar episiotomia en el 7% dels parts (13% en les mares primerenques) i una de cada tres dones ha hagut de ser traslladada a la sala de parts convencional,, i l’hospital ha celebrat que s’han «anat millorant els índexs de baix intervencionisme».
Can Ruti va posar en marxa aquest espai, anomenat Casa Laietana, per atendre els parts naturals en condicions similars a les d’un domicili, però amb la seguretat de trobar-se en un centre sanitari.
Notícies relacionadesLes instal·lacions del centre busquen assemblar-se el màxim possible a una llar i inclouen dues habitacions amb bany; una banyera de parts i dutxa àmplia; un llit doble per descansar o utilitzar durant el part o postpart; nevera, microones i alguns estris de cuina; estoretes i pilotes; un espai de barres de subjecció i mobles de diferents altures per promoure la mobilitat.
Llegeix totes les notícies de Badalona a EL PERIÓDICO Badalona
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán