On Catalunya
Calor inusual
Badalona avança la temporada d’estiu per l’alta afluència a les platges aquest cap de setmana
¿Quan acaba l’onada insòlita de calor a Espanya?
Badalona proposa avançar la temporada d’estiu, que comença oficialment d’aquí a quinze dies, després que les seves platges hagin congregat 10.000 persones aquest cap de setmana atretes per les temperatures altes.
«A la majoria de ciutats de costa del Maresme la temporada comença el 5 de juny, però està ben clar que les temperatures estan fent que l’afluència sigui gran. De cara a pròxims anys, s’hauria d’avançar a la tercera setmana de maig», ha proposat l’alcalde de la ciutat, Rubén Guijarro.
Davant la previsió d’alta afluència al litoral badaloní, l’Ajuntament va decidir situar un servei de socorristes més reduït de l’habitual per garantir la seguretat. «No hi ha hagut incidents. Els serveis extraordinaris han funcionat bé», ha celebrat.
Notícies relacionadesAixí doncs, aquest cap de setmana la ciutat ha preparat un dispositiu especial de vigilància de socorristes davant l’onada de calor inusual, amb quatre vigilants i una embarcació. Es tracta d’un número molt inferior al de la temporada oficial, quan hi ha 30 socorristes.
«És un dispositiu reactiu i no preventiu», ha explicat el regidor de l’Àmbit de Protecció Social a les Persones i Impuls Comercial, David Torrents. De cara al cap de setmana que ve, el consistori tornarà a repetir l’operatiu si l’onada de calor continua.
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Desnonament massiu Els desallotjats del B9 acampen sota una sortida de la C-31 a Badalona i Albiol diu que farà desmuntar les tendes
- Anàlisi L’advocat Martín-Duarte
- Eleccions a Extremadura María Guardiola: "Quan sento els meus adversaris em sembla que estan fora de la realitat"
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- El Barça acomiada l’any guardant-se Pedri per al derbi
- Un Raphael reconstituït
- L’exigent sistema electoral extremeny amb les minories marcarà les aliances
- Una victòria que no canvia res
