‘Raves’
Badalona demana al Banco Santander desallotjar una nau ocupada on se celebren festes il·legals
L’últim cap de setmana s’hi van reunir mig centenar de persones
Una nau ocupada a la zona industrial del barri del Canyadó de Badalona (Barcelonès) genera malestar als veïns, sobretot a les nits. L’immoble s’utilitza per organitzar festes il·legals i l’últim cap de setmana s’hi va reunir mig centenar de persones. L’ajuntament ja ha activat mesures de disciplina urbanística per intentar posar fi a aquesta situació i, en paral·lel, s’ha reclamat a la propietat, el Banco Santander, perquè faci els tràmits legals necessaris per regularitzar la situació de la nau i evitar que s’hi tornin a fer ‘raves’.
En declaracions a l’ACN, l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, admet que aquest tipus d’activitat «no toca» i espera que l’entitat bancària prengui mesures per garantir la tranquil·litat dels veïns de l’entorn.
La nau s’ubica al carrer Corders, al costat de la riera del Canyadó, i a pocs carrers d’aquest petit espai industrial hi ha tres centres educatius i blocs de pisos. L’ajuntament té constància de l’ocupació de l’espai des del mes de maig del 2021: «Des de l’estiu passat hi ha problemes, amb molèsties als veïns», remarca l’alcalde.
Diferents intervencions policials
Durant aquests mesos s’han portat a terme diferents intervencions policials i s’ha aixecat acta de les festes fetes, però l’activitat no cessa. De fet, la de l’últim cap de setmana «potser ha sigut la més gran», ha detallat Guijarro. Per evitar nous episodis com aquests, l’ajuntament demana a la propietat que s’impliqui per impedir que els impulsors de les ‘raves’ hi tornin a entrar.
«Els veïns del barri del Canyadó pateixen conflictes de seguretat i de convivència a la zona», es lamenten des del consistori, que considera que la denúncia que pugui impulsar el Banco Santander és un «pas imprescindible» per fer possible el desallotjament de la nau i acabar amb els problemes que genera.
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Evolució demogràfica Un de cada tres espanyols tindrà més de 65 anys el 2070
- Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Assaig clínic en fase 3 Vall d’Hebron desenvolupa un nou fàrmac contra l’obesitat: l’Orforglipron, una alternativa «més còmoda» que Ozempic i Wegovy
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Visita d’Estat Carles III desplega tota la pompa per afalagar Trump
- Natalia de Santiago, experta en finances: "A Espanya hi ha moltíssima aversió al risc, gent poruga que els ho transmet als seus fills"
- Cas Koldo El jutge manté pres Santos Cerdán tot i que avança que sortirà abans de complir sis mesos a la presó
- Tribunals Sandro Rosell davant la jutge del cas Negreira: «amb 250 euros per informe com podem comprar àrbitres»
- Urbanisme i educació Més de la meitat de les escoles de la metròpolis de Barcelona conviuen amb entorns «crítics» per a la salut dels nens
- Noves inversions La modernització dels aeroports catalans: més espai a la pista i millors accessos