CAMPANYA DE CONSCIENCIACIÓ
Badalona alerta dels efectes negatius de llençar tovalloletes humides pel vàter
El material, que no es desfà, obstrueix les canonades i arriba a depuradores i al mar
L'Ajuntament de Badalona ha llançat una campanya per sensibilitzar la ciutadania sobre els efectes negatius de llençar tovalloletes humides per l'inodoro, i alertar que causen embussos en les canonades, arriben intactes a les depuradores i generen "grans sobrecostos" en el sanejament públic, de fins a 150.000 euros anuals, ha explicat el consistori en un comunicat.
La iniciativa promou hàbits responsables entre la ciutadania, a la vegada que consciencia fabricants i distribuïdors per demanar que s'informi "de manera ben visible" que no poden llançar-se al vàter, ha destacat el regidor del Àmbit de Badalona Pròspera i Sostenible, Àlex Mañas, durant la presentació de la campanya, aquest dimecres a la Depuradora del Besòs, amb el lema 'STOP WC: El vàter no és una paperera'.
El temps de degradació de les tovalloletes humides és molt llarg, a diferència del paper higiènic i malgrat que algunes marques especifiquin que són biodegradables, i la campanya posa de manifest que s'han convertit "en un residu molt perillós".
IMPACTE NEGATIU AL MAR
L'ajuntament ha advertit de que quan plou es produeix un problema afegit: l'aigua de la pluja barrejada amb la residual vessa i arriba al mar, on provoca una mala qualitat de l'aigua durant els dies següents.
Encara que es recuperi la qualitat microbiològica, "el seu aspecte no acompanya al bany a causa de la presència de tovalloletes esfilagarsades que serveixen de punt d'acumulació d'un altre tipus de residus".
També es produeixen impactes negatius sobre les comunitats submarines per l'acumulació d'aquestes restes en els fons marins, i afecten la flota artesanal de pesca de Badalona, a la que alguns dies se li omplen les xarxes d'aquest material i queden inservibles, amb el conseqüent impacte econòmic.
Notícies relacionadesL'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha calculat que, com a mitjana per a una ciutat de 200.000 habitants, la mala gestió de les tovalloletes humides i teixits similars genera un sobrecost anual en el sistema de sanejament de 150.000 euros.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics
- Tempesta judicial i política L’UCO busca diners de la trama Cerdán en feixos de bitllets amagats
- Els riscos de la xenofòbia Llibertat per als còmplices Un detingut a Mataró per incitar la "cacera" de migrants a Múrcia